Tycker nog också bio får lite väl oförtjänt dåligt rykte här i tråden.
Jag går kanske i genomsnittt på i alla fall en biovisning i månaden och tycker nog oftast att det är hyfsat trevligt i alla fall. Ganska sällan jag blir så störd av någon person så att man inte kan njuta av filmen.
Att gå på bio är väl lite som att gå på konsert, det är andra männsikor där som potentiellt kan utgöra ett störningsmoment. Går man på musikfestival blir det än värre

. Sen kanske beskrivningen haltar lite för film framförs inte "live", kanske borde jämfört med teater istället

. Poängen är väl att skall man göra något i grupp så finns det väl alltid en potentiell risk att man stör sig på någon annans beteende?
Sen kan jag också tycka att det är lite märkligt att prata i telefon, sitta och surfa med upplyst skärm elle prata med kompisen hela filmen igenom. Tycker dock inte att det händer sådär jätteofta? Lite småprassel med popcorn och godis är det iofs, men det har det väl alltid varit (i alla fall vad jag kan minnas), och jag kan nästan tycka att det tillhör fulmupplvelsen på bio

. Kan tycka att det ändå är något speciellt att se en film på bio, och uppleva andra "evenemang", tillsammans med en stor grupp människorpå något vis.
Det är även ofta att biovisningar blir till en helkväll för mig med kompisar. Man ser en film, går och äter och tar ett par bärs kanske. Det är trevligt

.