Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Har funderat på vilka som är dom "vettigaste" högtalarna Ino Audio har att erbjuda, och har personligen kommit fram till att det är dom jag köpte, nämligen i56.
En del tycker kanske är vanvettigt med i56, för att dom aldrig spelar starkare än t.ex i14 kan återge, vilket är starkt.
Många anser kanske att det är Pi60 utan s, och det kan jag vara benägen att hålla med om, om det handlar om någon som vill ha en enkel uppställning med bara två burkar som lirar röven av det mesta för vettiga pengar.
Men är man ute efter något extra så vill man ha något extra, och i56 har det mesta extra en burk har att erbjuda.
Man kan givetvis ta ett kliv upp på i64 eller i68 och känna att det gav något extra utöver i56, men frågan är hur många som utnyttjar det, hör det, och hur ofta?
Speciellt i förhållande till dom extra pengarna man får lägga till.
Har man kommit upp på i56 så är man redan där uppe där man har så prestanda att det är överdrivet bra. Finns inte mycket bättre. Man behöver aldrig fundera.
Jag har, helt ärligt, aldrig funderat på om det hade låtit bättre med ett par sextiofyror eller sextioåttor. Jag tycker att prestandan är tillräcklig med i56.
Annat är det med bassystem som tyvärr aldrig blir tillräckligt...
Som alla andra har jag haft funderingar runt min bild och mitt ljud, men funderingarna har aldrig någonsin gått huruvida det låtit bättre med samma högtalare med "lite finare" innehåll.
Vilka anser ni är Inos "vettigaste" högtalare?
paa skrev:De som är mindre än piP är nog för begränsade för folk i allmänhet och de som kostar mer än piP är nog för dyra för folk i allmänhet, så det ger väl svaret om vilka som är vettigast.
paa skrev:De som är mindre än piP är nog för begränsade för folk i allmänhet och de som kostar mer än piP är nog för dyra för folk i allmänhet, så det ger väl svaret om vilka som är vettigast.
Alexi skrev:pi60 är klart vettigast för de flesta.
Alexi skrev:pi60 är klart vettigast för de flesta.
Evil_Homer skrev:Kan man få ett ärligt svar ifrån herrn om hur mycket du hinkat i dig innan du startade tråden?
celef skrev:jag har funderat länge och dom enda vettiga tycker jag är stenmodellerna
jeff_belowski skrev:celef skrev:jag har funderat länge och dom enda vettiga tycker jag är stenmodellerna
Varför nöja sig med något annat? Har någon gjutit Ino-högtalare i betong?
Nattlorden skrev:jeff_belowski skrev:celef skrev:jag har funderat länge och dom enda vettiga tycker jag är stenmodellerna
Varför nöja sig med något annat? Har någon gjutit Ino-högtalare i betong?
Betong ringer om man inte tagit fram något specialmaterial.
Dubbla lager sten med dämpgucka mellan is da shit!
Komorok skrev:Jag skulle nog säga att MDF is da shit.
Nattlorden skrev:Komorok skrev:Jag skulle nog säga att MDF is da shit.
![]()
*känner mig lätt svimfärdig* ----Har du ändrat dig om att arbeta i 'trä' på 'gamla' dar?
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster