Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Ser ut att vara väldigt små höjdskillnader. Skulle inte lägga pengar på det om det är diffusion som eftersträvas.
darkg skrev:Ja, jag tror nog att en sådan stenvägg skulle vara betydligt bättre än en helt plan yta. Gränsande till bra, men det är en gissning. Hur långt bakom är det tänkt?
Glasmannen skrev:Nattlorden skrev:Ser ut att vara väldigt små höjdskillnader. Skulle inte lägga pengar på det om det är diffusion som eftersträvas.
Snarare va det denna jag kollade på och det är ganska mkt bitar som sticker ut [img][img][/img][/img]
darkg skrev:Glasmannen skrev:Nattlorden skrev:Ser ut att vara väldigt små höjdskillnader. Skulle inte lägga pengar på det om det är diffusion som eftersträvas.
Snarare va det denna jag kollade på och det är ganska mkt bitar som sticker ut [img][img][/img][/img]
Det där är en tapet
Glasmannen skrev:darkg skrev:
Det där är en tapet
Möjligt men den sån ut iaf
Glasmannen skrev:Lägger nog ner detta då. Tack för all info
petersteindl skrev:Glasmannen skrev:Lägger nog ner detta då. Tack för all info
Kan man ha betongvägg så kan man väl ha stenvägg.
Perfector skrev:Man kan ju tänka sig porösa lecablock som sågas till olika profil och djup samt sprayas i lämplig färg.
Då får man både en porös yta som är absorberande och profilen som sprider ut ljudet som reflekteras.
Det borde i alla fall teoretiskt kunna tjänstgöra som ett alternativ.
Vad det kostar och kräver i arbetsinsats har jag ingen aning om, inte heller om det kan fungera.
Sitter 02.44 och funderar lite bara.
Perfector skrev:Man kan ju tänka sig porösa lecablock som sågas till olika profil och djup samt sprayas i lämplig färg.
Då får man både en porös yta som är absorberande och profilen som sprider ut ljudet som reflekteras.
Vad det kostar och kräver i arbetsinsats har jag ingen aning om, inte heller om det kan fungera.
celef skrev:Perfector skrev:Man kan ju tänka sig porösa lecablock som sågas till olika profil och djup samt sprayas i lämplig färg.
på jobbet har jag sådana lecablockväggar i garaget, det ger ett väldigt dämpat ljud
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster