NirreFirre skrev:Har bara läst de sista 10 inläggen men som konsult av datamigrering mellan olika system (CRM, PLM osv där system som gillar logik i filnamn eller sina items unika IDn oftast är bannlysta) kan jag undra varför ha så mycket logik i sökväg o filnamn? Alla moderna filtyper för musik stödjer ju vilken metadata man vill och ens uppspelare bör ju inte behöva ha en susning om hur den ska parsa ett filnamn utan förluta sig på just taggarna.. Räcker det inte med en grov indelning i tre, fyra mappnivåer och sedan ett vanligt filnamn a la <#> - <title>.<ext>??
Det var ju just det jag skrev några inlägg längre upp, att man kan indexera filerna och döpa dom till vaffaan man vill, 1, 2, 3, x, y, z tex. och att all "ovidkommande" information sparas i metafiler istället(eller filformatets inbyggda taggar) såklart men det är just det jag inte orkar pyssla med(och, ja, jag vill ha kvar den "ovidkommande" informationen eftersom den är informativ) ... det är skillnad med pop/rock/jazz/konstmusik etc. där är det bara att rippa på för fulla muggar ...
Har man kvar CD-skivan och aktivt använder den har man alla "taggar" och mycket mer i CD-häftet i handen ...
Lenco L78R/Denon DL-103R/Technics SH-305MC - Sony CDP-XB930/ST-S505ES - Yamaha RX-A2050 Aventage/NS-300