Moderator: Redaktörer
Miles skrev:Ang. Skilfing-testet:
Skillnaderna på den upphängda/ej upphängda Arcam-
stärkaren var verkligen stora av typ "även morsan skulle hört skillnad.".
norman skrev:Nattlorden skrev:Skilfing demonstrerade tydligt på Arkenmässan hur mycket sämre en integrerad Arcam-förstärkare lät med vibrationer än frånkopplad.
Hur gjordes den demonstrationen?
Miles skrev:Jag och många med mig upplevde skillnader,
om ni inte gjorde det så gjorde ni inte det.![]()
Jag kan bara står för det jag upplevde, det är
ju ett fritt land.
Nattlorden skrev:Morello - du hävdar att det finns motundersökningar mot mikrofoni hos vibrerande kondensator inte skulle påverka signalen ?![]()
Så vitt jag vet är det i alla fall en generellt vedertagen faktor och principen bakom vissa mikrofoner?
Eller du syftade inte på kondensatorerna eftersom du skrev "halvledare"?
Nej du... så snabbt som de ändrade läge... så dåligt akustiskt minne har jag inte. *lovar*
Rydberg skrev:Morello> När börjar du tveka om det verkligen är en skillnad?
Rydberg skrev:Morello> Undra hur många man kan "lura" att det är en faktisk skillnad,
och att de upplever skillnaden på samma sätt, samtidigt? 5?10? 25? 200?
Rydberg skrev:Morello> Undra hur många man kan "lura" att det är en faktisk skillnad, och att de upplever skillnaden på samma sätt, samtidigt? 5?10? 25? 200? När börjar du tveka om det verkligen är en skillnad?
Eftersom merparten av de mer aktiva medlemmarna i detta forum verkar ha en teknisk bakgrund så tycker jag snarast att det är konstigt att kraven på blindtest inte förs fram oftare eftersom orskarna till olika lyssningupplevelser nästan uteslutande söks i fysiska stimuli, dvs fram till det att ljudet är på väg in i lyssnarens kropp.
Rydberg skrev:Morello> Undra hur många man kan "lura" att det är en faktisk skillnad, och att de upplever skillnaden på samma sätt, samtidigt? 5?10? 25? 200? När börjar du tveka om det verkligen är en skillnad?
Dahlqvist skrev:Om detta forum istället bestod av hyggligt cyniska konsument-
-marknadsförare så skulle diskussionen troligen se annorlunda ut.
Väldigt annorlunda när jag tänker efter...
Rydberg skrev:Vad hittade du det där A*? Har jag skrivit det ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster