Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Riktigt skoj att alla har olika smak tycker jag
Inos snyggaste högtalare enligt mig är nog pi60s och i32s, men jag bryr mig inte så jättemycket om utseendet på högtalare. För mig så är högtalare verktyg och det är snyggt när man ser funktionen i designen. Design för designs skull är inte alltid min tekopp sas.
sprudel skrev:Nope, du har fel!!!!!!, och alla andra som har olika smak också!
i16s är schnöggast. Punkt!
AndreasArvidsson skrev:sprudel skrev:Nope, du har fel!!!!!!, och alla andra som har olika smak också!
i16s är schnöggast. Punkt!
i16s, dom tjockisarna
AndreasArvidsson skrev:Riktigt skoj att alla har olika smak tycker jag
Inos snyggaste högtalare enligt mig är nog pi60s och i32s, men jag bryr mig inte så jättemycket om utseendet på högtalare. För mig så är högtalare verktyg och det är snyggt när man ser funktionen i designen. Design för designs skull är inte alltid min tekopp sas.
Bill50x skrev:Ingen av Inos högtalare kan betecknas som snygga. Men de har en sorts rå touch som ändå fungerar. Jag tänker då mest på de relativt slanka golvarna som med rätt finish är snudd på snygga.
Bäst är dock Guru som tex här är skitsnygga!
/ B
Foffe skrev:Jag tänker ju inte att de ska vara i samma bredd, bara ha samma proportioner. Båda är ju kuber. Prox har ju alla hörn lite avrundade. Tänkte att man istället gör de lite mer lika QM10 och ha den platt i topp och botten och samma avrundning som QM10 på sidorna. Så att lådorna blir lika varandra, men i olika storlek. Är jag otydlig?
DVD-ai skrev:Kolla på mina profX2/bs60 i min medlemspress
Foffe skrev:Borde man inte kunna göra en Profundus X classic i samma form/design som GURU QM10? Som bilden ovan och med två Prof.X2 under med samma rundning som QM10:orna. Eller är det bara i min fantasi det ser bra ut?
AndreasArvidsson skrev:Jag tycker inte speciellt mycket om "överhänget" längst ned. Jag hade låtit den gå hela vägen ned till govet.
IngOehman skrev:Men rätt så dumt med tanke på att det ju är basreflexöppningen som mynnar där, nedåt.![]()
Det vet ni väl att jag inte pysslar med tramsdesign!Former som inte behövs - nej tack.
I guru har vi ju en formgivare, men som regel handlar det ju om att arbeta med ytor snarare än former. Det är just därför man måste ha en så extremt skicklig designer för högtalare. Högtalarnas former är helt enkelt givna av fysikens lagar.
Jo jag skall väl säga en sak till, den där lådan har inte satts i produktion, och av just akustiska skäl kan den komma att få lite annan form när den är färdig. Just nu ligger den på is dock.
Vh, iö
AndreasArvidsson skrev:Jag tänkte att det vara samma val som för pi25. Där är det bara design
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster