Hittade den här bilden där dom är bredvid varandra. Kan det betyda att dom är av samma generation?:

Borde filtermodden för MT24 fungera på dessa?
Moderator: Redaktörer
Henthu skrev:Du menar 5W? Googlade fram denna (postat av nån på faktiskt):
Perfector skrev:Odelade, ja.
men vid 2000 Hz 12 dB oktav så är min angivelse nästan rätt, för jag har för mig att det var vid 1800 Hz som den tålde 50 Watt och 100 Watt vid 4000
Henthu skrev:Perfector skrev:Odelade, ja.
men vid 2000 Hz 12 dB oktav så är min angivelse nästan rätt, för jag har för mig att det var vid 1800 Hz som den tålde 50 Watt och 100 Watt vid 4000
Ah då förstår jag. Låter lovande![]()
Sitter och övar nu på att restaurera dustcap då de är alla intryckta. Har några MT20 i dåligt skick som får agera försökskanin. Vissa säger att deformerad hatt kan påverka spridning och dylikt. Vissa att det inte spelar någon roll och att dom ibland kom så direkt från fabrik. Klurigt att veta. Men med ett stereoskop, aceton och fina pincetter så var det ju relativt enkelt att få loss dom och limma dit dom igen
Tycks förresten finnas olika revisioner på MT20(?). Med och utan hål:
Perfector skrev:Lite data på efterföljaren till 225, men samma data.
Perfector skrev:Bra tanke för domarna är radiatorer för höga diskanten över 10000 Hz då dom beter sig som domediskanter.
Av någon outgrundlig anledning så pillar vuxna karlar alltid in dom när dom ska känna på den tunna alufolien
Perfector skrev:Ett uttömmande argument som du kanske ska leverera till Peerless som ju angivit den till 5 w odelad och 50 watt vid 1800 Hz 12 db oktav
Klart som sjutton att systemeffekt 50 watt inte är 50 watt vid diskanten
Men om man ska dissikera hela tiden så får man inget sammanhang, ungefär som att jag ska bygga med bara diskanter och vill veta hur mycket dom tål
Effekten är ju bundet till punkten för delning.
därför tål den mer ju högre du delar den.
Men det är systemeffekten som avses.
MiaM skrev:Hinten var väl mot Perfector, men ta det inte så hårt.![]()
Jag borde nog leta upp skivan, kan kanske fixa en kopia på "glaskross"-spåret. Jag har svårt att tro att copyrightreglerna verkligen omfattar det spåret, kravet på verkshöjd blir nog svårt att uppnå
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst