Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Man har ju hört talas om de som gräver ned en kopparplatta i trädgården, är det bra? Någon som provat?

RogerJoensson skrev:Spejsigt värre.
Vibb-Eater(sarna) var i alla fall ju söta...![]()
Ännu ett konstprojekt?[img]
Bill50x skrev:Gör väl kanske lika mycket nytta som att hänga upp madrasser på väggarna, eller?
RogerJoensson skrev:Bill50x skrev:Gör väl kanske lika mycket nytta som att hänga upp madrasser på väggarna, eller?
Båda kan väl både förbättra och försämra, men det är nog sannolikt att madrasser ger större hörbar skillnad i ett typ vanligt rum.
Bill50x skrev:...jag tycker man ska vara lite försiktig med fördömanden.
Almen skrev:Bill50x skrev:...jag tycker man ska vara lite försiktig med fördömanden.
Det tycker du? Har du läst på siten? Har du hört honom prata någon gång?
Sällan förkroppsligas uttrycket "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta" så tydligt. Värsta sortens kvasivetenskapligt flum.
Bill50x skrev:Absolut. Men jag tycker man ska vara lite försiktig med fördömanden.
Bill50x skrev:Att madrassera sitt vardagsrum, att sätta små lådor på kablar med en massa motstånd (minns jag rätt?), att tro att källan och elektroniken har ingen eller liten betydelse - är det så mycket annorlunda?
/ B

Bill50x skrev:Vem kunde tro att lite gummimatta på en dörr till min PC kunde sänka ljudnivån rejält? Eller att några små SD-fötter under en hårddiskvagga fick mitt skrivbord att sluta vibrera?
RogerJoensson skrev:Spejsigt värre.
Deras Vibb-Eaters var åtminstone söta...
Ännu ett konstprojekt?
RogerJoensson skrev:Att madrassera sitt vardagsrum lär i de flesta fall göra skillnad. Något som jag tvivlar starkt på att kontakter med träytterhölje gör eller jordning i en tramsig trälåda (alltså själva trälådan, en del av säljkonceptet). Nu vet jag visserligen inte vad de halvskeva trälådorna innehåller. De berättar man väl inte heller, men om man förstår lite fysik och har lite erfarenhet av jordproblem, så är det svårt att se det som annat än rent trams. Alltså... -Att dra åt en jordanslutning med en trämutter. Kan det bli dummare? Kom igen nu...Bill50x skrev:Att madrassera sitt vardagsrum, att sätta små lådor på kablar med en massa motstånd (minns jag rätt?), att tro att källan och elektroniken har ingen eller liten betydelse - är det så mycket annorlunda?
Bill50x skrev:RogerJoensson skrev:Bill50x skrev:Gör väl kanske lika mycket nytta som att hänga upp madrasser på väggarna, eller?
Båda kan väl både förbättra och försämra, men det är nog sannolikt att madrasser ger större hörbar skillnad i ett typ vanligt rum.
Absolut. Men jag tycker man ska vara lite försiktig med fördömanden.
Bill50x skrev:Vem kunde tro att lite gummimatta på en dörr till min PC kunde sänka ljudnivån rejält? Eller att några små SD-fötter under en hårddiskvagga fick mitt skrivbord att sluta vibrera?
/ B
sprudel skrev:Nu när vi kanske har IÖ i tråden; det här att gräva ner en kopparplatta i marken och nyttja den som jord. Har du undersökt på något sätt, eller har annan erfarenhet av detta?
Nästa fråga anknyter till din kommentar om onödig jordning. Vilka apparater tänker du på främst i kedjan?
adagio skrev:Kom igen nu! Hundratals kanske tusentals nöjda användare worldwide.
Det är världens lättaste lösning att förlöjliga det man inte förstår. Har man provat? Nehej, det behöver man inte för att inse att det inte är realistiskt! Jasså? Om man inte ens är villig att prova bör man kanske inte ha en åsikt är man nyfiken ska man prova annars låta bli.
Hör man skillnad finns det anledning att undersöka varför eller bara nöja sig med det bra resultatet. Att bara nöja sig med att förlöjliga något direkt tycker jag är väldigt inskränkt.

adagio skrev:Kom igen nu! Hundratals kanske tusentals nöjda användare worldwide. Det är världens lättaste lösning att förlöjliga det man inte förstår.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster