Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:
adagio skrev:Så är det nog Objektivisten. Statisk elektricitet är av ondo.. Luft är en mycket bra isolator, elslingor i golvet kan ju inte vara så bra ur hifisynpunkt, även vattenburen golvvärme kan nog påverka på något sätt.
Bill50x skrev: Vem kunde tro att lite gummimatta på en dörr till min PC kunde sänka ljudnivån rejält? Eller att några små SD-fötter under en hårddiskvagga fick mitt skrivbord att sluta vibrera?
/ B
IngOehman skrev:Med det sista jag skrev där försöker jag peka på en viktig sak - att man inte kan utgå ifrån att de som agerar bedrägligt gör det med avsikt. Därför kan deras struntprat upplevas som deras ärliga övertygelser, så blir det ju om de själv tror på det. Så även om pratet är bedrägligt (säger saker som bedrar dem som tror på det) så tycker jag man kan vara försiktig med att beskylla dem som står för pratet för att ha något ont uppsåt, de kan faktiskt i förekommande fall vara extremt okunniga och själva förda bakom ljuset bara.
Vh, iö
Bill50x skrev:Absolut. Men jag tycker man ska vara lite försiktig med fördömanden. Vem kunde tro att lite gummimatta på en dörr till min PC kunde sänka ljudnivån rejält? Eller att några små SD-fötter under en hårddiskvagga fick mitt skrivbord att sluta vibrera?
/ B
FBK skrev:Kommer nog förr eller senare köpa sådana där då de är snygga.
adagio skrev:När jag bodde i hus hade vi vattenburen golvvärme och när det gick för fullt var det inga problem att höra vattnet utan att lägga örat mot golvet. Vibrationer? Säkert. Mikrofoni nja inte omöjligt.
adagio skrev:När jag bodde i hus hade vi vattenburen golvvärme och när det gick för fullt var det inga problem att höra vattnet utan att lägga örat mot golvet. Vibrationer? Säkert. Mikrofoni nja inte omöjligt.
sprudel skrev:Man har ju hört talas om de som gräver ned en kopparplatta i trädgården, är det bra? Någon som provat?
hifikg skrev:adagio skrev:Med tanke på hur grov den där är kanske sk medecin-bollar eller kanske tom pilatesbollar skulle behövas. Men jag vill minnas att du hade en mycket vacker kabelyftare, såg nyligen en bild...... Du behöver dock minst två om du har stereo?
Just det där är ju en strömkabel så då räcker det med en... det här är Anna som visar de lite mer modesta kablar jag använder nu. Jag bytte från nonames till Supra av någon outgrundlig anledning och jag hörde absolut noll skillnad. Med Coconutkabeln trodde jag mig höra skillnad. Det var en omvälvande upplevelse som höll hela vägen fram till ett blindtest...
BORIS skrev:hifikg skrev:Hon ser mongoloid ut. Har du pratat med hennes förmyndare innan du la ut bilden?
hifikg skrev:BORIS skrev:hifikg skrev:Hon ser mongoloid ut. Har du pratat med hennes förmyndare innan du la ut bilden?
En jävl-gt onödig, dum och idiotisk kommentar. Hoppas du får en omedelbar semestervecka på något kallt ställe. Tur för dig att Anna inte hänger på Faktiskt, hade hon gjort det hade jag inte nöjt mig med att skriva så här till dig. Mig kan man skriva (nästan) vaf-n som helst om, men börjar man skriva direkta elakheter om modellerna då når man snabbt en gräns som är mycket obehaglig att passera. Beware!
BORIS skrev:Trodde poängen med att dra in en (kvinnlig här) modell i en hifi-tråd till stor del handlade om hennes utseende,
då hon inte på något sätt har med produkten att göra.
Och smaken är som alla vet delad...jag tyckte hon såg mysko ut.
Och du hifikg, du hotar alltså mig med att jag nu kan vänta mig obehagligheter.
Så utomordentligt fånigt
DQ-20 skrev:...det var jävligt elakt. ...
AndreasArvidsson skrev:Så ni menar att vibrationerna från vattnet som rör sig i golvvärmen skulle fotplanta sig i kablarna? Ok, hur skulle detta påverka signalen och därgenom ljudet?
adagio skrev:BORIS> Riktigt plumpt! Hade dock varit skitkul om du utelämnat ev dawns syndrome, jag måste erkänna att jag läste fel, läste föräldrar i all hast tyckte hade varit kul då hon faktiskt set ut att vara lite väl ung? Att ev såra någon och dessutom förlöjliga en hel massa människor är inte kul! Det heter inte mongolid sen 20 år tillbaka. Fantastiskt trevliga människor, glada, spontana äkta känslor. Så långt från oss andra elaka beräknande lismande normala kräk.
hifikg skrev:BORIS skrev:Trodde poängen med att dra in en (kvinnlig här) modell i en hifi-tråd till stor del handlade om hennes utseende,
då hon inte på något sätt har med produkten att göra.
Och smaken är som alla vet delad...jag tyckte hon såg mysko ut.
Och du hifikg, du hotar alltså mig med att jag nu kan vänta mig obehagligheter.
Så utomordentligt fånigt
Du läste inte ens vad jag skrev va?
Objektivisten skrev:AndreasArvidsson skrev:Så ni menar att vibrationerna från vattnet som rör sig i golvvärmen skulle fotplanta sig i kablarna? Ok, hur skulle detta påverka signalen och därgenom ljudet?
Det blir blöt bas.
Objektivisten skrev:AndreasArvidsson skrev:Så ni menar att vibrationerna från vattnet som rör sig i golvvärmen skulle fotplanta sig i kablarna? Ok, hur skulle detta påverka signalen och därgenom ljudet?
Det blir blöt bas.
ante_77 skrev:Alla vet att det blir blöt bas.
Därför får jag alltid med slagruta när jag placerar högtalare och övrig elektronik.
Det må hända placeringen av allt blir lite osymmetriskt och kanske inte akustiskt optimalt.
Men vad är det i förhållande till blöt bas.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster