av lennartj » 2015-04-16 23:13
Syftet med min anläggning är ju egentligen inte att den ska vara en experimentverkstad utan ge mig njutningsfyllda musikstunder.
TungSol 6550 är tillbaka i MC75'orna för att de är bra nog i vardagslag och nya finns att köpa för rimligt pris.
De perkamoddade Mk.III med Vintage/NOS står bredvid och jag kopplar in dem i stället vid riktig finlyssning.
i den mån jag har experimenterat har det handlat DACar, har haft Mytek Manhattan på långlån, och datoruppspelning.
Nu handlar det om rumsakustik och lånade Svanådiffusorer "vingar", mer om detta på annan plats efter helgen.
Någon tidsplan beträffande Mk.III'orna har jag inte, det är något att göra på alla tre paren
1. de perkamoddade - byte av anodmotstånd på ingångssteget, utvärdera fler kopplingskondensatorer och gå till botten med varför de båda slutstegen inte beter sig helt identiskt.
2. Andra paret - bygga Bo Hanssons Candela-ingångs- och drivsteg
3. De i originalskick - byta till nya Authenticap nätlytar för säkerhets skull.
Jag skulle vilja mäta alla mina KT88/6550 grundligt av ren nyfikenhet, men det får jag inte göra på radiomuséets rörprovare för de tycker att
KT88/6550 sliter för hårt på dem om man ska mäta för att plotta kurvor. Korta mätningar för ungefärlig matchning är max vad jag får göra.
Finns det någon som har en bra och tålig rörprovare som jag kan få låna eller hyra ?
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]