AndreasArvidsson skrev:Billiga surroundförsteg och receivers med pre-out skulle jag vilja se.
+1
Prisvärt var ordet sa Bull. Testa sådant som ni tror är prisvärt/billigt, för det är i alla fall vad jag är ute efter -prisvärt välljud.
Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Billiga surroundförsteg och receivers med pre-out skulle jag vilja se.
NirreFirre skrev:Som alldeles färsk LTS medlem (1 nummer MoLT) så håller jag med niklas om att högtalartester vore klart mer givande (och krävande gissar jag) då det görs så väldigt få blindtester överlag. Alltså inte F/E.
Annars säger jag +1 på miniDSP (vanlig/med OpenDRC eller Dirac?), antiMode och kanske Audyssey etc om det inte redan testats? Dessa DSP används ju av både normalt folk och oss nördar så vore intressant att se ev skillnader/designval. Dirac skulle man ju t ex kunna besöka/intervjua i Uppsala.
Alla dessa går ju att köpa via www.
En ny omgång receivers i segmentet "billigast med pre-out".
MagnusÖstberg skrev:Är du medlem så är du med och bestämmer genom att välja styrelse.
FBK skrev:En ny omgång receivers i segmentet "billigast med pre-out".
Eller varför inte för mellan 5000kr-6000kr så hoppar man de allra billigaste och kanske får med lite finesser som kanske inte finns på instegsmodellerna.
Om jag bestämde inom LTS som jag nu inte gör, så skulle jag påtala testning av Av-receivers vartannat eller tredje år som praxis då det är en produkt som förändras mest under åren med nya format och finesser.
MagnusÖstberg skrev:Är du medlem så är du med och bestämmer genom att välja styrelse.
RogerGustavsson skrev:FBK skrev:En ny omgång receivers i segmentet "billigast med pre-out".
Eller varför inte för mellan 5000kr-6000kr så hoppar man de allra billigaste och kanske får med lite finesser som kanske inte finns på instegsmodellerna.
Om jag bestämde inom LTS som jag nu inte gör, så skulle jag påtala testning av Av-receivers vartannat eller tredje år som praxis då det är en produkt som förändras mest under åren med nya format och finesser.
Fast just mångkanalreceivers är nog det som oftast har testats på senare år. Nu är denna testning en verksamhet som sker på fritid och det är endast en droppe av allt som kommer ut på marknaden som kan testas.
FBK skrev:Just mångkanalreceivers verkar det finnas intresse kring, men inte ett ord här om vad som varit bra /mindre bra modeller, har medlemmarna tystnadsplikt
Kraniet skrev:Kanske skulle man kunna lösa detta med testsviter genom crowd-funding? Dvs ta in önskemål (eller föreslå) om tester och lägg upp en insamling. På så vis kan medlemmar få de tester de är intresserade av och tidningen/testarna slipper arbeta ideellt.
Det går ju även att applicera på artiklar förstås.
paa skrev:Kraniet skrev:Kanske skulle man kunna lösa detta med testsviter genom crowd-funding? Dvs ta in önskemål (eller föreslå) om tester och lägg upp en insamling. På så vis kan medlemmar få de tester de är intresserade av och tidningen/testarna slipper arbeta ideellt.
Det går ju även att applicera på artiklar förstås.
Skulle tro att det är mer brist på tid än pengar när det gäller dessa tester.
2-ch skrev:FBK skrev:Just mångkanalreceivers verkar det finnas intresse kring, men inte ett ord här om vad som varit bra /mindre bra modeller, har medlemmarna tystnadsplikt
FBK, det där lät lite trist tycker jag.
Vill du läsa hela testerna så är det väl det enklaste att betala medlemskap.
Jag ser mitt medlemskap som en god gärning för HIFI-Sverige.
FBK skrev:Annars är väl enda chansen att få köpa lösnummer av LTS när de ställer ut på mässor, och mässor vet jag inte om det blir fler då jag avstått flera på slutet pga det är nästan bara dyraste av det dyraste tillsammans med Jazz
Om det funnits en distributör med ett låneex. i Sverige har det oftast gått bra. Men det tar ofta upp till 6 månader innan appareten är ledig från det att bag frågar. Den enda skillnad jag märkt är att de flesta distributörer inte vill betala för frakten till/från oss. Men verkar göra det till de andra tidningarna.Nattlorden skrev:Fråga till de som är initierade: hur pass lätt/svårt är det för LTS att få låna utrustning att prova? Är det rent av så svårt att man nästan bara har möjlighet att testa saker någon medlem köpt och lånar ut för test?
Alexi skrev:Om det funnits en distributör med ett låneex. i Sverige har det oftast gått bra. Men det tar ofta upp till 6 månader innan appareten är ledig från det att bag frågar. Den enda skillnad jag märkt är att de flesta distributörer inte vill betala för frakten till/från oss. Men verkar göra det till de andra tidningarna.Nattlorden skrev:Fråga till de som är initierade: hur pass lätt/svårt är det för LTS att få låna utrustning att prova? Är det rent av så svårt att man nästan bara har möjlighet att testa saker någon medlem köpt och lånar ut för test?
Nattlorden skrev:Fråga till de som är initierade: hur pass lätt/svårt är det för LTS att få låna utrustning att prova? Är det rent av så svårt att man nästan bara har möjlighet att testa saker någon medlem köpt och lånar ut för test?
Alexi skrev:Nattlorden skrev:Den enda skillnad jag märkt är att de flesta distributörer inte vill betala för frakten till/från oss. Men verkar göra det till de andra tidningarna.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster