Moderator: Redaktörer
Cortado skrev:Tjo,
Råkade snubbla över denna: https://emotiva.com/products/amplifiers/sa-250
Verkar ball. Undrar dock lite över hur den placerar sig i deras produktsortiment iom att man kan köpa en XPA-2 som ger mer effekt för ganska mycket mindre pengar.
Nån som vet något?
Fjonkalicious skrev:Ganska intressant att man kan se på bilderna hur plåten säckar ihop i mitten...
Goldfinger skrev:Nån här som handlat Emotiva-steg från deras hemsida och har koll på frakt och tullkostnader?
AndreasArvidsson skrev:Goldfinger skrev:Nån här som handlat Emotiva-steg från deras hemsida och har koll på frakt och tullkostnader?
Ca $200 i frakt och 30% i tull kan du nog räkna med. Då har du räknat lite högt så man inte får en negativ överraskning.
Tompa_39 skrev:AndreasArvidsson skrev:Goldfinger skrev:Nån här som handlat Emotiva-steg från deras hemsida och har koll på frakt och tullkostnader?
Ca $200 i frakt och 30% i tull kan du nog räkna med. Då har du räknat lite högt så man inte får en negativ överraskning.
Är det så hög tull? eller menar du tull+moms? För den slipper man ju inte heller...
AndreasArvidsson skrev:Goldfinger skrev:Nån här som handlat Emotiva-steg från deras hemsida och har koll på frakt och tullkostnader?
Andreas skrev:
Tompa_39 skrev:
Är det så hög tull? eller menar du tull+moms? För den slipper man ju inte heller...
Andreas skrev:
Alla tullavgifter dvs inklusive moms.
I praktiken så är det nog närmare 28% för förstärkare, men jag brukar alltid tumregelmässigt räkna på 30% så blir man positivt överraskad
Tompa_39 skrev:Ok, fattar....själv köpte jag en Sadel till Scootern från Thailand, räknade då med totalt 35% påslag eftersom man brukar få betala moms på frakten också.(som kostade en del)
Men blev glatt överraskad då paketet 'gled igenom' helt utan extra kostnad utöver pengarna till firman i Thailand.
steveo1234 skrev:Jag förstår itne varför denna produkten finns? Varför skulle man välja den framför XPA-2 som ger både mer effekt och är billigare...
Fjonkalicious skrev:steveo1234 skrev:Jag förstår itne varför denna produkten finns? Varför skulle man välja den framför XPA-2 som ger både mer effekt och är billigare...
Det är ju *trumvirvel* STEALTH....
AndreasArvidsson skrev:Tompa_39 skrev:Ok, fattar....själv köpte jag en Sadel till Scootern från Thailand, räknade då med totalt 35% påslag eftersom man brukar få betala moms på frakten också.(som kostade en del)
Men blev glatt överraskad då paketet 'gled igenom' helt utan extra kostnad utöver pengarna till firman i Thailand.
Tur hade du då. Det är bra
Men varför ökar du procentsatsen bara för att det är tull på frakten?
räkna bara med följande så blir det bra: (pris vara + pris frakt) * 1,3
1,3 kan ju bytas ut mot passande siffra. Olika typer av varor har olika tullavgift.
DVD-ai skrev:Tur !
för XPA-2 disstar verkligen så mycket att det är ett problem med dom flesta högklassiga högtalare
AndreasArvidsson skrev:XPR säljs inte till Sverige. Tror det var pga dess vikt.
XPA går att köpa dock.
Alexi skrev:Att de inte ens klarar 20Hz-20kHz utan att börja falla av tycker jag är helt uselt.
BellsnWhistles skrev:Alexi skrev:Att de inte ens klarar 20Hz-20kHz utan att börja falla av tycker jag är helt uselt.
Vilka gör inte det?
Tänker du på detta?
Rated power bandwidth: 20 Hz to 20 kHz +/- 0.1dB
Broadband frequency response: 5 Hz to 80 kHz, +0 / -1.5dB
genstruktur skrev:Det var första gången jag sett en Emotiva-produkt och inte känt att den ser ut som en panel på ett rymdskepp.
Den där skulle jag kunna ha hemma, bara baserat på utseende då.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster