Moderator: Redaktörer
BellsnWhistles skrev:Sennheiser HD800!
Funkar utmärkt även direkt från iPhonen, precis som arkman säger.
Lika bra till klassiskt som till tung rock, klockrena.
AKG271 har jag haft men lämnade tillbaka dom, odynamiskt ljud, platt ljudbild och framför allt krafiga missljud i basen om man drog på lite.
Varning alltså, trots att de annars är rekommenderade av människor jag har förtroende för.
Milner skrev:Min cd-spelares uttag lät bättre än dom testade förstärkarnas, med mer värme och kraft... närmare mitt ideal förutom den relativt slanka basen... Jag vill ha ett lättlyssnat, fylligt, detaljerat ljud precis som i stereon.
peh skrev:För "vanligt folk" verkar utseendet på lurarna vara det viktigaste. Tror att majoriteten här struntar i vilket, så länge det låter bra. Samma gäller även för undertecknad. Har enbart hört gott om HD800, men jag kan bara inte förmå mig själv att köpa dem!
Varför då? Ett ord: SILVERPLAST! Varför, Sennheiser? Varför?!![]()
Nåväl, om man beger sig längre söderut finns som bekant välkända studiolurar som K271 (vilket redan nämnts), med flera. Men vad sägs om nya K712 Pro? Verkar vettiga, till vettigt pris.
Nån som testat AKG:s "high-end värsting" K812, annars?
Ett tag funderade jag på Stax, fast vet inte längre om jag skall lägga så mycket pengar på hörlurar. 5000 spänn torde vara max. Har man råd med Stax/HD800/K812 köper man ändå billigare, och spenderar mellanskillnaden på resten av ljudsystemet.
ninecats skrev:Lånar tråden lite, ber om ursäkt.
I syfte att kunna köra på med volym utan att väcka familjen på kvällarna så kör jag gärna hörlursuttaget direkt från min hemmabioreceiver. Om jag skulle vilja låna hem en hörlursförstärkare, och kopplar den till en av utgångarna (gissar jag?), hur vet jag då att den inbyggda dacen på receivern inte ligger och stör? Vore kul att jämföra men som sagt osäker på om det finns någon mening (kontra försteg -> hörlursförstärkare). Eller kopplar man 'förbi' den inbyggda dacen?
arkman skrev:Jag hade många funderingar kring plasten som Sennheiser har använt vid konstruktion av HD800. Även utseendet tyckte jag var lite för "spaceat" för min smak men ljudet fick avgöra och nu har jag vant med vid både plasten och utseendetEgentligen ör det nog inte så dumt att dom har använt plast. Lurarna är ganska stora men plasten gör att dom inte är så tunga.
BellsnWhistles skrev:AKG271 har jag haft men lämnade tillbaka dom, odynamiskt ljud, platt ljudbild och framför allt krafiga missljud i basen om man drog på lite.
Varning alltså, trots att de annars är rekommenderade av människor jag har förtroende för.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster