Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Väntar på att Edda skall gå på scen på Folk å Rock i Malmö just nu.
hifikg skrev:Nattlorden skrev:Väntar på att Edda skall gå på scen på Folk å Rock i Malmö just nu.
Du vet att hon inte kommer låta som Monica va? Happy konsert!
data_foggen skrev:Ghost på Grönan 26/9.
Det bandet är bra tight och levererar en mycket bra show i höstmörkret.
När de sista tonerna rullade ut över publiken (10 000) öppnades himlens portar och sköljde våra själar med en gyllene dusch.
/H
jeff_belowski skrev:Mejeriet ville spela högt men har inte en rigg som klarar av det utan dist?
Tarzan skrev:jeff_belowski skrev:Mejeriet ville spela högt men har inte en rigg som klarar av det utan dist?
Mejeriet har haft bra ljud alla andra gånger jag varit där. Men nu, eftersom det var en lite mindre spelning, höll dom den i bardelen där dom inte har lika stort PA. (Och ändå ville teknikern spela lika högt som vid riktiga scenen?!?) Men går det inte att bara lägga på en kompressor eller limiter eller vad det nu är på mikrofonerna om man nu tvunget ska spela starkare än systemet klarar? Lite försvunnen dynamik är ändå helt ok jämfört med dist som får en att rygga tillbaka och hålla för öronen. Till och med sångaren klagade på ljudet: "My ears are dying" sa han riktat till ljudteknikern. Jag trodde ljudtekniker utbildades i just sånt här.
Bill50x skrev:Tarzan skrev:jeff_belowski skrev:Mejeriet ville spela högt men har inte en rigg som klarar av det utan dist?
Mejeriet har haft bra ljud alla andra gånger jag varit där. Men nu, eftersom det var en lite mindre spelning, höll dom den i bardelen där dom inte har lika stort PA. (Och ändå ville teknikern spela lika högt som vid riktiga scenen?!?) Men går det inte att bara lägga på en kompressor eller limiter eller vad det nu är på mikrofonerna om man nu tvunget ska spela starkare än systemet klarar? Lite försvunnen dynamik är ändå helt ok jämfört med dist som får en att rygga tillbaka och hålla för öronen. Till och med sångaren klagade på ljudet: "My ears are dying" sa han riktat till ljudteknikern. Jag trodde ljudtekniker utbildades i just sånt här.
Att sänka nivån en dB eller två föresvävade förstås inte gänget?
/ B
Almen skrev:Taffelmusik med Ensemble Holmia i Immanuelskyrkan igår. G.P. Telemann och J.C. Bach stod på programmet. Mycket bra!
murgatroyd skrev:PDQ...![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 18 gäster