Moderator: Redaktörer
ingen aning kommentaren var riktad till bagarenAndreasArvidsson skrev:Jag sa aldrig att du inte har någon aning bara att man får ta det för vad det är, en öppen lyssning i olika rum. Exakt hur bra din uppfattning om pi60 vs pi60s har jag ingen bra uppfattning om
Rydberg skrev:ingen aning kommentaren var riktad till bagaren
DVD-ai skrev:Jag tycker dessutom personligen att det finns en skillnad i just "lenheten" (naturligheten, jag upplever verklighetens ljud som "lena") mellan signatur och icke-signatur, till fördel för Signaturen.
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Jag tycker dessutom personligen att det finns en skillnad i just "lenheten" (naturligheten, jag upplever verklighetens ljud som "lena") mellan signatur och icke-signatur, till fördel för Signaturen.
Inte sett ordet användas innan, men det där beskriver nog min uppfattning väldigt väl.
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Jag tycker dessutom personligen att det finns en skillnad i just "lenheten" (naturligheten, jag upplever verklighetens ljud som "lena") mellan signatur och icke-signatur, till fördel för Signaturen.
Inte sett ordet användas innan, men det där beskriver nog min uppfattning väldigt väl.
AndreasArvidsson skrev:Man bör ju dock reflektera över att den ljudmässiga och tekniska skillnaden mellan vanliga och signatur är mycket större än skillnaden mellan signatur och es. Det är en avtagande avkastning.
Så es är enligt mig inte speciellt prisvärda, men har man pengarna och vill ha det bästa så är det ju fantastiska högtalare. Jag hade inte haft något mot att ha ett par es iaf
bakerman22 skrev:Så fort det diskuteras ljud, oavsett om det är förstärkare, kablar, högtalare eller annat, så bara skriks det blindtest, placebo, förväntanseffekter och linkande.
Det bara ÄR så att så länge du inte har lyssnat på standard och signatur blint i samma rum vid samma tillfälle så har du inte en aning om vilka som låter bäst.
Eller om det ens är skillnad.
Det finns säkert ljudmässiga skillnader mellan dom, men är det inte lite komiskt att alla tycker att signatur låter bättre, fast ingen har jämfört i samma rum vid samma tillfälle?
Om man t.ex skulle komma med ett påstående att förstärkare A i rum A med högtalare A låter bättre än förstärkare B i rum B med högtalare B skulle man ju bli sågad vid fotknölarna.
Och det med rätta.
Förstår inte varför högtalare från Ino skulle vara någon skillnad.
darkg skrev:Varomkring ligger priserna på dessa tre modeller?
AndreasArvidsson skrev:darkg skrev:Varomkring ligger priserna på dessa tre modeller?
Priser för färdigmonterade/kompletta högtalare. Avrundade till närmsta tusental.
pi60: 38kkr
genstruktur skrev:Det är såpass ändå alltså? I industrilack då eller?
AndreasArvidsson skrev:genstruktur skrev:Det är såpass ändå alltså? I industrilack då eller?
Jao precis. Du sparar dock ca 9kkr om du monterar dem själv.
AndreasArvidsson skrev:Man bör ju dock reflektera över att den ljudmässiga och tekniska skillnaden mellan vanliga och signatur är mycket större än skillnaden mellan signatur och es. Det är en avtagande avkastning.
AndreasArvidsson skrev:darkg skrev:Varomkring ligger priserna på dessa tre modeller?
Priser för färdigmonterade/kompletta högtalare. Avrundade till närmsta tusental.
pi60: 38kkr
pi60s: 61kkr
pi60es: 121kkr
bakerman22 skrev:Så fort det diskuteras ljud, oavsett om det är förstärkare, kablar, högtalare eller annat, så bara skriks det blindtest, placebo, förväntanseffekter och linkande.
Det bara ÄR så att så länge du inte har lyssnat på standard och signatur blint i samma rum vid samma tillfälle så har du inte en aning om vilka som låter bäst.
Eller om det ens är skillnad.
Det finns säkert ljudmässiga skillnader mellan dom, men är det inte lite komiskt att alla tycker att signatur låter bättre, fast ingen har jämfört i samma rum vid samma tillfälle?
Om man t.ex skulle komma med ett påstående att förstärkare A i rum A med högtalare A låter bättre än förstärkare B i rum B med högtalare B skulle man ju bli sågad vid fotknölarna.
Och det med rätta.
Förstår inte varför högtalare från Ino skulle vara någon skillnad.
sprudel skrev:och i30 varianterna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster