Moderator: Redaktörer
FalloutBoy skrev:Man skapar alltså ett hörbart problem genom att ge sämsta möjliga förutsättningar för transparens (illa valda filter och rektangulärt dither istället för triangulärt)?!
Lägg till allt nonsens om "tidsupplösning" så känns det som att man har skapat en lösning på problem som knappt existerar och nu är man tvungen att använda missvisande marknadsföring för att
övertyga folk om att problemen är extremt allvarliga.
sportbilsentusiasten skrev:FalloutBoy skrev:Man skapar alltså ett hörbart problem genom att ge sämsta möjliga förutsättningar för transparens (illa valda filter och rektangulärt dither istället för triangulärt)?!
Lägg till allt nonsens om "tidsupplösning" så känns det som att man har skapat en lösning på problem som knappt existerar och nu är man tvungen att använda missvisande marknadsföring för att
övertyga folk om att problemen är extremt allvarliga.
Jösses!
Så tekniken är INTE lossless![]()
= värdelöst enl mig.
Nattlorden skrev:Man kanske har skrivit in en klausul om att man inte får mastringskomprimera material som skall kodas i formatet.
Nattlorden skrev:Man kanske har skrivit in en klausul om att man inte får mastringskomprimera material som skall kodas i formatet.
Komorok skrev:Man behöver inte vara uppkopplad för att kunna använda Spotify. Man kan spela offline -listor. De jag spelar mest ligger på datorn, telefonen osv ifall man skulle resa utomlands t.ex.
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:Man kanske har skrivit in en klausul om att man inte får mastringskomprimera material som skall kodas i formatet.
Om det skulle finnas kommer man ju lätt runt det på olika sätt ändå.
"jo det är Så vi vill att det ska låta och därför spelade vi in/mastrade så"
Laila skrev:Å en del tycker att det räcker med en tillräcklig klick Vaselin för undanröjande av div. kontaktproblem,
= "jag är skeptisk" . . . typ . . .![]()
IngOehman skrev:AndreasArvidsson skrev:IngOehman skrev:Jätteobekvämt skulle jag vilja säga. För att kunna streama så måste ju datorn sättas på. Usch, jobbigt, och tar tid.
Det argumentet kan man ju använda om allt. Alla apparater måste ju slås på för att kunna användas...
Inte alls. Ickedatorbaserad hifi-utrustning har som regel löst alla sådana problem. Om jag vill spela en CD så behöver jag bara trycka på play om CDn ligger i spelaren (oavsett om den är av eller på) och är den tom så behöver jag bara trycka på eject.
petersteindl skrev:Vem vill spela en tom skiva?
Användare som besöker denna kategori: Daad, Majestic-12 [Bot] och 47 gäster