P1200VB skrev:Nu har jag inte lyssnat på Bryston 28B-SST men med tanke på hur svår NAD 208 är att detektera vid F/E-lyssning har jag svårt att tro att den skulle vara avsevärt sämre. Det finns o andra sidan folk som tycker att dyra kablar låter avsevärt mycket bättre och att det var som natt och dag när de bytte ut dem från de billigare. Placeboeffekt eller inte, att folk är nöjda är väl det viktiga. Oavsett vilket så finns det många som uppskattar NAD 208 för dess ljudegenskaper och tycker att det äm fir något av det bästa sonns, men det börjar bli ont om dem och byggkvalitén är väl inte den bästa. Därför är det ganska logiskt att nyproduktion är en intressant tanke.
Ja det så kan man ju tro, nu har jag levt med dessa förstärkare i rätt många år parallellt så jag tror mig vara rätt säker på hur de låter. För ett par år sedan byggde vi testutrustning för att bevisa skillnaderna i blindtest mellan nämnda förstärkare men vi hann egentligen bara testa utrustningen och sedan flyttade jag till Tyskland. Kanske skulle låna tillbaka utrustningen igen nästa år för ett riktigt försök