Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Man får med en sådan då man tecknar nytt mobilabonnemang på Telia ,där har du nog svaret.
Piotr skrev:Vill bara flika in att Hanwell är en stereo-låda (ovan 300Hz).
Skillnaden på stereo och mono även i ett sådant litet format är rätt stor.
Piotr skrev:Jag är involverad i konstruktionen av alla produkter vi släpper i större eller mindre grad och Hanwell ligger jag bakom i stor grad.
Hanwell lirar i en annan liga än Stanmore men den senare räcker långt för de flesta.
bomellberg skrev:Enda felet med rubriken är mellanslaget innan frågetecknet.
bomellberg skrev:Enda felet med rubriken är mellanslaget innan frågetecknet.
David_A skrev:Jag blir bara mer och mer nöjd med min Hanwell.
Den låter väldigt rent och balanserat. Kan spela högt, har både djup och detaljerad bas.
Väldigt positivt att den låter så trevligt off axis även på korta avstånd. Har min till vardags på matbordet, men den fungerar även kanon nere i produktion på jobbet. Den överröstar lätt både maskiner och jobbiga människor. Har den stora boomblastern från JVC därnere i vanliga fall, men den får skämmas rejält när jag plockar med Hanwellen.
Har några kompisar med Stanmore, och dom är ju helt ok för storleken med Blåtand och hela baletten. Men Hanwell är onekligen några kliv upp ur ljudmässig synvinkel.
En väldigt trevlig "portabel" högtalare helt enkelt
Johan_Lindroos skrev:Marshall Stanmore testas med gott resultat i senaste Ljud & Bild nr 9 2014. Den får epitet "Särskilt rekommenderad". Underrubriken lyder: "Dra upp volymen och skräm grannarna. Stanmore är en trådlös högtalare med fullt ös". Bra jobbat, Piotr!![]()
Det som man som läsare möjligen undrar lite hur Ljud & Bild resonerade var att de testade tio trådlösa högtalare. Av dessa var det fem stycken som fick betyget "Särskilt rekommenderad", en som fick betyget "Bäst i test" och en som fick betyget "Bästa köp". Det var alltså bara tre högtalare som inte fick något direkt omdöme. Jag förstår faktiskt inte riktigt vilken högtalare som var bäst egentligen, helt ärligt.
Johan_Lindroos skrev:Marshall Stanmore testas med gott resultat i senaste Ljud & Bild nr 9 2014. Den får epitet "Särskilt rekommenderad". Underrubriken lyder: "Dra upp volymen och skräm grannarna. Stanmore är en trådlös högtalare med fullt ös". Bra jobbat, Piotr!![]()
Det som man som läsare möjligen undrar lite hur Ljud & Bild resonerade var att de testade tio trådlösa högtalare. Av dessa var det fem stycken som fick betyget "Särskilt rekommenderad", en som fick betyget "Bäst i test" och en som fick betyget "Bästa köp". Det var alltså bara tre högtalare som inte fick något direkt omdöme. Jag förstår faktiskt inte riktigt vilken högtalare som var bäst egentligen, helt ärligt.
Hej!
Hur bedömer du jvc jämte marshallen i ljudtryck och bastryck? Har idag en jvc jag tänker byta ut. upplever den som lite instängd i diskanten och vrider du på lite så bottnar slutsteget i basen rejält så det blir mest missljud på högre volymer.
Hur funkar marshallen där?
David_A skrev:Hej!
Hur bedömer du jvc jämte marshallen i ljudtryck och bastryck? Har idag en jvc jag tänker byta ut. upplever den som lite instängd i diskanten och vrider du på lite så bottnar slutsteget i basen rejält så det blir mest missljud på högre volymer.
Hur funkar marshallen där?
Jämfört med Hanwell(Stanmore är ju mycket mindre) har den inte mycket att sätta emot i något avseende. Marshallen spelar högre, renare och tonalt bättre genom samtliga register.
JVCn har iofs en förmåga att prestera "mycket" bas. Även hur den än placeras tack vare separata nivåregleringen. Men basen bumlar mest på för sig själv, och kan knappast beskyllas för att vara definierad eller speciellt integrerad med övriga register.
Hanwell spelar både djup och definierad bas. JVC blir något av ett monotont muller i jämförelse.
Piotr skrev:Beakungen, vart köpte du din enhet och vart bor du?
Den ska definitivt inte skramla. Det här löser vi.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster