Mina lådor är ändå ganska fula, så de skall ändå göras om. Därav min fråga om priset så jag har allt klart då det är dags att montera tillbaka allt i en snygg låda.
Idag är det lackad utan något underarbete öht, så det är inte så snyggt.
Jag skulle vilja ha fanerade lådor, träslag har jag inte bestämt än.
RogerGustavsson skrev:Krävs det någon bearbetning av lådan för att den nya porten ska passa? Är förmodligen inte möjligt att byta port utan att sabba lådan...
Vänta nu, är den gamla porten pappröret som satt i första modellen, eller finns det två olika plastportar med olika diametrar och ändradier?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Den nya säljs så vitt jag vet till både piP och piPs men blir nu osäker, jag har dock kört den nya porten till piP med gott resultat Den är i EN enhet, alltså inte skarvad i mitten som den gamla och den är dessutom inte konisk på samma sätt.
Och den nya porten passar utan bearbetning i samma hål som den gamla.
Det verkar finnas i varje fall tre olika portar, den i papp, den tvådelade i plast och dagens port i ett stycke. Problemet är väl att porten limmas fast och att lossa den gamla kan ge åverkan på lådan?
Är det någon som vet aktuellt pris för ett par vanliga piP (monteringssats) med färdiga lådor i industrilack? Jag har varit i kontakt med fabrikören men inte fått några uppgifter skickade till mig ännu, därav frågar jag här då någon kanske har koll på aktuellt prisläge?