-Palle- skrev:Annars så borde väl kardborrband funka rätt smidigt?
Mycket spännande tanke.
Moderator: Redaktörer
-Palle- skrev:Annars så borde väl kardborrband funka rätt smidigt?
Nattlorden skrev:Och två rader kardborre på baksidan vore ju ingen katastrof om man senare skall använda dem på annat ställe.![]()
Häfta - då menar ni med häftpistol?
Komorok skrev:Nääää, med motorsåg förstås.
Nattlorden skrev:Komorok skrev:Nääää, med motorsåg förstås.
Alltid bättre att ställa en dum fråga en gång för mycket än att göra en dumhet för att man inte vågade fråga.
Komorok skrev:Förhoppning behöver man bara ställa den dumma frågan en gång. Och en gång är inte en gång för mycket. Med det sagt så kan man ju fråga sig hur många normala sätt det finns att få i häftklammer...
Komorok skrev:Nattlorden skrev:Komorok skrev:Nääää, med motorsåg förstås.
Alltid bättre att ställa en dum fråga en gång för mycket än att göra en dumhet för att man inte vågade fråga.
Förhoppningsvis så behöver man bara ställa den dumma frågan en gång. Och en gång är inte en gång för mycket. Med det sagt så kan man ju fråga sig hur många normala sätt det finns att få i häftklammer...
screen skrev:Smältlim is da shit!
Wolfie skrev:Gör små limfästen av stål. Limma upp dem med knådepoxi och häng dit a1:orna
Wolfie skrev:Varmluftspistol!
Jag har alla lina badrums grejer fastlimmade på det sättet
En limfläns av stål som man limmar fast med knådepoxi.
Sedan skruvar man dit sakerna som ska upp när limmet har härdat.
Vill man flytta grejerna så skruva bort det som är skruvat mot flänsen.
Värm flänsen försiktigt med varmluftspistol.
Bänd (med tång) bort flänsen.
Värm mer på limmet som sitter kvar på väggen och skrapa med plastskrapa så försvinner det också
Funkar klockrent på kakel.
På en målad eller tapetserad vägg blir det nog lite skador, men det blir det ju oavsett vad man hängt upp med
-Palle- skrev:Varför häftar du bara inte fast bandet i taket istället för att göra en konsoll som du skruvar upp? Du får ju i princip osynliga hål av häftklammer.
Cahlis skrev:Men hallå eller! Ett sånt käbbel. Hur svårt kan det vara? Lim, tejp, kardborre, häftning.... Men dö! Skruva loss elementen, borra ett hål i baksidan o dra en redig skruv med bricka i taket. Nu sitter den för evigt utan oro för nedfall eller skakningar o rassel.
...förlåt, kunde inte låta bli.
Nattlorden skrev:Cahlis skrev:Men hallå eller! Ett sånt käbbel. Hur svårt kan det vara? Lim, tejp, kardborre, häftning.... Men dö! Skruva loss elementen, borra ett hål i baksidan o dra en redig skruv med bricka i taket. Nu sitter den för evigt utan oro för nedfall eller skakningar o rassel.
...förlåt, kunde inte låta bli.
Vill DU köpa en högtalare begagnad som detta är gjort med? Köpte ett par NHT SuperZero som varit skruvade i ett väggfäste utan att det berättades om det i annonsen och har sällan blivit så besviken - det vill jag om möjligt bespara nästa ägare av dessa.
Cahlis skrev:
Förlåt, jag förstår inte problemet riktigt. Ett 5mm hål på baksidan, som alltid kommer att vara baksida. Nej, det skulle jag inte ha ont av. Lätt att sätta igen om så behövs. Dessutom ska väl en ev. ny ägare också sätta fast dem på något sätt. Det är så klart skillnad om det är t ex golvare eller satelliter som man kanske ser baksidan på.
Sen kan jag tycka att nu när du gjort en så praktfull och otroligt seriös bio, så ska du inte tänka på "nästa ägare" utan gör det så bra som möjligt för dig själv. De andra alternativen är ju som gjorda för skrammel o störande vibrationer eftersom de knappast kommer att bli helt hårt tryckta mot taket med kardborre el liknande.
Men ta inte illa upp, det var ett råd i all välmening (från en göteborgare som uttryckte sig lite rättframt som göteborgare gärna gör)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster