Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Scanspeak 32W/4878T00 Revelator har jag tyckt ser fin ut sedan den kom ut. I 70-liters slutna lådor kanske?
http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/32w-4878t00.pdf
För dyr? 4155 kr/st på scanspeak sida. Antar att det är danska kr då, men det vet jag inte säkert.
Komorok skrev:För dyr? 4155 kr/st på scanspeak sida. Antar att det är danska kr då, men det vet jag inte säkert.
Bubben skrev:Komorok skrev:För dyr? 4155 kr/st på scanspeak sida. Antar att det är danska kr då, men det vet jag inte säkert.
Fördel att den finns i Sverige, men 5000:-/element är saftigt, kostar mer än LMS 15R till dörren.
Om du gillar LMS 5400, varför håller du detta ScanSpeak högre än LMS 15R?
Komorok skrev:Bubben skrev:Komorok skrev:För dyr? 4155 kr/st på scanspeak sida. Antar att det är danska kr då, men det vet jag inte säkert.
Fördel att den finns i Sverige, men 5000:-/element är saftigt, kostar mer än LMS 15R till dörren.
Om du gillar LMS 5400, varför håller du detta ScanSpeak högre än LMS 15R?
Om jag minns rätt så tyckte jag inte att TC-LMS-15R passade i någon vettig lådstorlek med vettigt Q-värde. Om det var för liten eller för stor låda minns jag inte. Det var så länge sedan jag kollade.
Komorok skrev:Jag brukar sikta på q 0,5 och jag har för mig, är ute på skitdjupt vatten, för det var länge sedan jag kollade, att lms 15" fick för liten låda ur luftlinjärsynpunkt eller onödigt stor låda för att uppnå q 0,5. Men en färsk simulering råder lätt bot på den funderingen. Får du ihop det elementet så är det ju kanon. Det var så länge sedan jag glodde runt själv på allvar, men varje hång jag sonderar terrängen lite ytligt så blir jag besviken på utbudet på trevliga baselement
.
bakerman22 skrev:Lågdistad lågbas tycker jag inte att det finns så mycket alternativ till LMS 15 om man har begränsat med utrymme.
Om det fanns obegränsat med utrymme så skulle man ju kanske kunna tänka sej typ åtta Dayton för samma pengar, men det finns det ju inte plats för.
4100 DK för Scan speak 13 tycker jag är åt helvete för mycket, och 5200 SEK för W121 tycker jag är snudd på fånigt...
Bubben skrev:AE-elementet då? Det spelar 4db starkare/instoppad watt mot både LMS & Dayton.
Det är dessutom på 8 ohm vilket är lättare att få ihop om jag ska ha två/kanal paralellt.
Ingen som har lust att simulera något av elementen? Jag har bara tillgång till web-baserad beräkning, och är lite svagt på vissa parametrar.
MattiasBGD skrev:Värt att titta på är hur mycket effekt varje element behöver för att producera samma spl och tänka på att termisk kompression kommer påverka elementen i olika grad.
MattiasBGD skrev:Sant, kände att det räcker så
boom skrev:MattiasBGD skrev:Värt att titta på är hur mycket effekt varje element behöver för att producera samma spl och tänka på att termisk kompression kommer påverka elementen i olika grad.
Låt han nu börja på dom vanliga kurvorna innan du blandar in för många saker i hans projekt .
annars så blir det bara skit av det .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster