Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Cahlis skrev:Ja masurbjörk är riktigt snyggt. Jag var inne på det ett tag, men insåg att de stora ytorna på pi60s gör att det kan se lite plottrigt eller oroligt ut med så mycket mönster.
Men den som är riktigt ambitiös skulle ju kunna göra en kombination av t ex svart läder och masurbjörk. Finns hur många varianter som helst på det temat. Varning dock för att göra det "överjobbat".
Hade tankar om läder på högtalare för länge sedan, men vill minnas att IÖ inte uttryckte någon direkt förtjusning över det. I alla fall gällande baffeln - men du kanske ville vänta på steken och ha skinnet på sidorna?
PerStromgren skrev:Jag tycker generellt att mycket ljusa material kontrasterar väldigt hårt med de svarta membranen, vilket gör att de är svårt att placera i miljöer som i övrigt har denna hårda design.
Håller med om detta, jag valde svart med glanstal 10 på fronten för att få elementen att "försvinna" och oljad teak på övriga sidor av lådan, så här blev det med en ganska halvdan bild, svårt när det är för mörkt....Men samtidigt så tycker jag också att: bara den som ska ha dem kan välja!
pinnen skrev:Där bor nog en ungkarl![]()
Jag har sett ett par görsnygga pi60 som såg ut att vara lädda i sten. Äkta sten/marmor eller vad det kan vara blir ju heavy i ordets rätta bemärkelse
pinnen skrev:8O
Wow..... Helt plötsligt slog ett våldsamt habegär till. De där högtalarna var helt enkelt fantastiska.
Finns det skillnader klangmässigt mot vanliga Pi60?. Mina öron tycker nämligen att sådana är helt perfekta. Jag vet att det finns pi60s men
de har jag inte hört ännu vad jag vet.
IngOehman skrev:Att bygga kabinettet i Sten är tyvärr mycket dyrt. Men det förstår man om man följer arbetet från start till slut.
mrGaskill skrev:hemmabyggda pi60 för 13000:- har också sin feelgoodkänsla.. så att säga. Material med mycket dynamik och de lirar skiten ur det mesta.Jävlar alltså! Men tyvärr ser de alltså lite illa ut. grå/svart/körsbär till vänster och Alm till höger.
Nattlorden skrev:pinnen skrev:
Mina är inte bara "klädda" i sten, de är sten rakt igenom. Riktig sten dessutom, inte marmor.
mrGaskill skrev:tror det finns någon tråd där jag bygger mina pi60. Hm hint: sök på användarnamnet vars efternamn är likadant som den basist som Jerry Gaskill spelar trummor i samma band som.
BORIS skrev:Beror lite på hur övrig inredning ser ut där du nu bor, iaf om du tänkt bo kvar ett tag.
Kan tänka mig miljöer där den ljusa lönnfaneren skulle passa bättre än rio-jakarandan och vise versa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster