Moderator: Redaktörer
talibankocken skrev:Hej, jag köpte idag två st xtz ap100. Jag kan spela båda stegen var för sig bryggat eller som stereo. Men så fort båda stegen är anslutna med signalkablar så hoppar dem in i protect läge. Har jag bara en signalkabel i så kan båda stegen starta samtidigt. Men de kan ej få signal då hoppar de in i protect läge direkt.
AndreasArvidsson skrev:Exakt hur har du kopplat signalkablar och högtalarkablar? Vi skulle nästan behöva lite bilder här.
Du vet att du skall använda de röda terminalerna på bägge kanalerna när du kör bryggat?
Tarzan skrev:Om du kopplat såhär som jag förstått att man ska göra enligt manualen:
en rca från pre out från L till den ena slutstegets obalancerade L och en rca från pre out R till det andra slutsteget obalancerade L, båda slutstegen i bryggat läge, högtalarna kopplade på höger resp. vänster pluspol men högtalarens + på slutstegets vänster
Kan du då sätta igång bara en kanal menar du? eller måste ett slutsteg vara bortkopplat helt även om det inte är igång för att allt inte bara ska gå i protect?

Maccis skrev:Och du kopplar bara in vänster sida i XTY-steget från Marantzen? Alltså 1 kabel från Marantzen till varje steg?
MagnusÖstberg skrev:Och du har provat det förslaget du fick idag nu?
Harryup skrev:Och om du drar en skarvsladd ifrån nån jordad kontakt i köket då?
/Harryup