Shaktistenar !

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

jannemannen

Shaktistenar !

Inläggav jannemannen » 2005-12-02 22:35

Hur står det till med alla Shaktistenar idag egentligen ? Säljs dom fortfarande ? Är det någon som köper sådana idag ?

Eller var det en bluffprodukt ?

Mvh/Janne

DTH

Inläggav DTH » 2005-12-02 22:53

Att dom säljes och köpes (vilket dom gör) står väl knappast i motsatsförhållande till att det är en bluffprodukt (vilket det är)?

Det föds en varje minut var det någon som sa...

Mvh

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-03 22:41

DTH skrev:Att dom säljes och köpes (vilket dom gör) står väl knappast i motsatsförhållande till att det är en bluffprodukt (vilket det är)?

Det föds en varje minut var det någon som sa...

Mvh

Då menar du en som Timbre är en sådan "det föds en varje minut" :?: Han har ju shakti
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2005-12-03 22:57

Dom är ASCOOLA! Bästa förbättringen jag fått i min anläggning sedan min mormor använde skivspelaren och DJade lite Spice Girls!
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-12-03 23:01

"Då menar du en som Timbre är en sådan "det föds en varje minut""

Faktiskt inte omöjligt, det blir 525600 per år i världen. På över 6 miljarder, låter inte helt orimligt. Men det är bara en skämtsam(?) spetsfundighet.

En minut var väl sagt som en påhittad siffra skulle jag tro.
Faktum är dock att varje produkt finner sina köpare. För Timbres skull så hoppas jag att Shakti gör det de är avsedda för. Har inte prövat själv. Andra har, inkusive Timbre himself. Uppfattningarna skiljer sig blan dem som provat.
Jag säger som Hoola Bandoola Band: "Vem kan man lita på?"
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-12-04 00:47

Timbres shakti har diskuterats förut. Tur att de som tror på dem och tycker de gör en förbättring, köper dem. Jag hade blivit konfunderad om de som inte tror på dem, köpte dem.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-12-04 03:14

V-8
Jag vågar inte säga emot dig så länge du har din avatar.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-12-04 11:45

dimitri:

Voff! :D

Vad jag eg ville ha sagt är att shakti är, trots att man vet att de funkar och inte funkar, det mest bråkade ämnet i hififorumens historia. En gammal klassiker mao. Det är därför i Faktiskt´s tidiga historia uppstod ett billigare alternativ; Quakti!
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-05 13:46

Vee-Eight skrev:Timbres shakti har diskuterats förut. Tur att de som tror på dem och tycker de gör en förbättring, köper dem. Jag hade blivit konfunderad om de som inte tror på dem, köpte dem.

Ja det hade varit väldigt konstigt :D Men en sådan mästare i Hifi som Timbre som är väldigt seriös tycker jag skulle vara konstigt att han skulle ha shakti när det inte funkar.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-12-05 13:51

mats skrev:
Vee-Eight skrev:Timbres shakti har diskuterats förut. Tur att de som tror på dem och tycker de gör en förbättring, köper dem. Jag hade blivit konfunderad om de som inte tror på dem, köpte dem.

Ja det hade varit väldigt konstigt :D Men en sådan mästare i Hifi som Timbre som är väldigt seriös tycker jag skulle vara konstigt att han skulle ha shakti när det inte funkar.

Tänk att Timbre åtnjuter sån respekt, bara för att han är socialt
kompetent, har en massa stålar att lägga på hifi och är en duktig
fotograf. Är det på sådana fundament trovärdighet bör byggas?

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-12-05 14:28

Hetsporren skrev:

Jag respekterar Timbre utan att sätta tilltro till Shaktistenar. Om han upplever någon skillnad i ljudet så OK. Själv har jag inte provat
eftersom jag inte tror på grejen ( jag har fullt upp med att övertyga mig själv om att "Disc of silence" funkar under CD-spelaren :oops: ) Jag tycker Timbre driver sitt forum på ett snyggt sätt. Sättet han bemöter medlemmar med andra åsikter än han själv är värd all respekt. Hans eventuella stålar intresserar mig inte. De är hans ensak. Hans fotoreportage är intressanta, med eller utan kaffekopp 8)
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-05 15:26

Hetsporren skrev:
mats skrev:

Nja som du vet så är jag inte impad av att man har en massa stålar. Men timbre är en mans som har hårdanalyserat av vad han tycker är bäst i sin anläggning. Han är nog väldigt noga av vad som är bäst i hans anläggning. Har för mig att han är ganska fattig.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-12-05 16:36

hajen1 skrev:Jag tycker Timbre driver sitt forum på ett snyggt sätt. Sättet han bemöter medlemmar med andra åsikter än han själv är värd all respekt.

Säkert, men samme respektfulla man nekar oxå en mängd människor (ofta såna med just andra åsikter) möjligheten att ens delta i hans trevliga forum. Men det kanske oxå är värt respekt och beundran?

Kanske bättre att diskutera Shakti?
Senast redigerad av Hetsporren 2005-12-05 16:42, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2005-12-05 16:40

Kan tillägga att jag utan några som helst problem blev beviljad medlemskap på euphonia. Måste säga att jag tycker det är minst sagt osmakligt att spekulera i Timbres ekonomi, helt offentligt på ett forum. 8O :x
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-12-05 16:48

Håller med Morello.
- Carlsson Illuminati -

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-12-05 16:56

Vee-Eight skrev:Håller med Morello.

Spekulerandet får står för Mats. Vem som helst som kollat in
hans prylar inser att de kostat en hel del pengar. Eller hur?
För övrigt så var det bara ett antagande av mig, alltså att
somliga respekterar Timbre bl a pga hans dyra hifiprylar... :mrgreen:
Och även om det kanske inte stämmer i Timbres fall så ser
man ju många andra sådana exempel, att de som har svindyra
anläggningar har en högre status: De har ju testat så många
fina hifiprylar och lyssnat på det bästa, liksom... 8O

Det var mer så jag menade och jag ber Timbre om ursäkt för att
han fick stå som exempel i denna tråd, där hans namn halkat in.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-07 13:03

Nu ville inte jag heller diskutera hurvida Timbre är rik eller inte (det bryr jag mig inte om). Det jag har för uppfattning av Timbre är en kille som lyssnar noga och inte köper bara för att det är dyrt. Det är därför jag är lite skeptiskt att avfärda shakti. Lite konstigt att han skulle vara så noga med det andra och inte detta.

Nej var och en får vara hur rika som, kul för dom :D men Morello skrev så för att knäcka mig, han hatar mig. Men jag håller med att vi inte skall diskutera Timbres ekonomi.

Återgå till Generellt om hifi