RogerGustavsson skrev:DVD-ai skrev:Spuj: Har du hunnit testa något mer ?
hur kommer det sig att du valde den balancerade versionen i huvudtaget ?![]()
Är den bättre, bättre DAC'ar eller högra tålighet in/utnivå ?
Jag är sugen på en lösning framöver för att kunna EQ'a bort lite 39Hz puckel hos mig, så är intresserad av alla lösningar som skulle kunna vara goda nog.
Men vanliga MiniDSP tyckte jag grumlade ljudet för mycket så vill inte egentligen ha en sådan i signalvägen.
MiniDSP är väl en körning inte bara genom DAC utan även ADC. Är minst lika mycket påverkan i ADC som i DAC.
Intressant att du tar upp grumlingen av ljudet. Det är inte många som ifrågasatt miniDSP vid fullregisterdrift men det verkar vara ganska begränsad satsning på in- och utgångsidans analoga kretslösningar. Hade väl kunnat göras mera flexibelt inte minst nivåmässigt. Är det ADC+DAC som sätter arbetsnivån i miniDSP?
Jo jag förenklade geno att bara skriva DAC men självklart så är även ADC delen en begränsning

Jo dels borde det vara ADC och DAC men även utgångssteg m.m. som inte är av bästa sort, jag upplevde en klar försämring men frågan va om inte fördelen med att kunna EQ'a bort basresonansen var en större vinst för ljudet totalt sätt ändå.
Men klart är att jag skulle vilja ha något som enbart är en EQ för just min 39Hz puckel och som är 100% analogt och utan påverkan på ljudet i övrigt