Brystons Garantier??

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
peh61

Brystons Garantier??

Inläggav peh61 » 2015-01-31 15:18

Har en Bryston 4Bsst som gick sönder i Julhelgen. Har mailat Bryston 3 ggr och TAimport två ggr men ingen svarar.
Finns det någon här som fått sin förstärkare reparerad av Bryston?
Hur har ni kontaktat dom?
Finns det någon i Sverige som reparerar? (frakten blir förmodligen dyr till Canada)

//P-E

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Brystons Garantier??

Inläggav Nattlorden » 2015-01-31 15:25

peh61 skrev:Har en Bryston 4Bsst som gick sönder i Julhelgen. Har mailat Bryston 3 ggr och TAimport två ggr men ingen svarar.
Finns det någon i Sverige som reparerar? (frakten blir förmodligen dyr till Canada)

//P-E

Vill minnas att det inte funnits agentur i sverige, däremot i norge.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2015-01-31 15:58

Jag hade problem med min BDP-2 för ett par dagar sedan med ett par följdproblem så sent som igår, Bryston svarade inom 24 timmar och igår inom 3 minuter från det att jag skickade mailet. Har bara goda erfarenheter av deras support.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2015-01-31 15:59

Nattlorden skrev:
peh61 skrev:Har en Bryston 4Bsst som gick sönder i Julhelgen. Har mailat Bryston 3 ggr och TAimport två ggr men ingen svarar.

//P-E

TAIimport
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2015-01-31 16:13

Rydberg skrev:Jag hade problem med min BDP-2 för ett par dagar sedan med ett par följdproblem så sent som igår, Bryston svarade inom 24 timmar och igår inom 3 minuter från det att jag skickade mailet. Har bara goda erfarenheter av deras support.

Görs det reparationer av Bryston i Tyskland? Borde vara ett enklare/billigare än att skicka dem ut ur EU och sedan in igen, två tullpassager som kan ställa till krångel.

Användarvisningsbild
peh61

Inläggav peh61 » 2015-01-31 17:01

Rydberg skrev:Jag hade problem med min BDP-2 för ett par dagar sedan med ett par följdproblem så sent som igår, Bryston svarade inom 24 timmar och igår inom 3 minuter från det att jag skickade mailet. Har bara goda erfarenheter av deras support.

Medela gärna mailadressen i pm. På deras hemsida finns bara kontaktformulär och då får man ingen kopia på det skickade

Användarvisningsbild
eksund

Inläggav eksund » 2015-02-01 11:21

MagnusÖstberg skrev:
Nattlorden skrev:

//P-E

TAIimport

TAAimport(dot)no
Gör man inte rätt, så blir det fel!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2015-02-01 12:33

RogerGustavsson skrev:

Görs det reparationer av Bryston i Tyskland? Borde vara ett enklare/billigare än att skicka dem ut ur EU och sedan in igen, två tullpassager som kan ställa till krångel.

Vet inte, det är en firma från Österrike som har agenturen i Tyskland men det finns ett hyggligt antal handlare. Felet med BDP:n kunde jag fixa själv och när jag hade problem med brummande transformatorer i ett 7B-ST för många år sedan skickade Bryston nya från Kanada och jag bytte dem själv.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2015-02-01 13:28

Kika på taaimports hemsida så står det "Bryston i Sverige" och under det HifiBörsen och HifiStället och deras respektive kontaktinformation.

Summer Passing

Återgå till Generellt om hifi