Moderator: Redaktörer
Martin skrev:mayro: Detta är nog PM-lämpligt egentligen men jag tyckte det var stor skillnad mellan ditt raljerande och MG:s observanta och nyanserade inlägg. Tyvärr. Det är synd att du inte ser det bara.
MichaelG skrev:Ojdå! Någon hade visst ömma tår...![]()
![]()
![]()
Hälsn. Michael
Martin skrev:Vilket ironiserande?
Det finns ju folk som hävdar att de inte påverkas av placeboeffekten. Det är bland annat vanligt bland hifiskribenter i tidningar att de inte har det minsta självkritik eller erkänner inte möjligheten att de eventuellt kan inbillat sig osv.
Menar du att du är en av dem alltså, som inte erkänner att du påverkas av placeboeffekter när det gäller hifi?
Så man kan inte lita på öronen heller nu...
Bill50x skrev:Meridian, var det någon som skrev om, dom använder numera dvd-läsare istället för cd-läsare i sina spelare, uppenbarligen för att det är bättre precision i dvd-läsaren. Bättre än vad då frågar man sig, cd-spelarnas läsning är ju redan perfekt?
Martin skrev:Det finns ju folk som hävdar att de inte påverkas av placeboeffekten. Det är bland annat vanligt bland hifiskribenter i tidningar att de inte har det minsta självkritik eller erkänner inte möjligheten att de eventuellt kan inbillat sig osv.
Menar du att du är en av dem alltså, som inte erkänner att du påverkas av placeboeffekter när det gäller hifi?
MichaelG skrev:Mayro skrev:Ditt medvetna sökande efter bråk..
![]()
![]()
![]()
Är detta månde ett exempel på det gamla fina talesättet: "Genom sig själv känner man andra"?
Hälsn. Michael
Nattlorden skrev:Skillnaden är väl om man ställer sig själv frågan tillräckligt ofta "skillnaden jag upplever - kan den vara placebo?"...
Tolkar jag dig rätt Mayro så har du en ribba någonstans där du över den slutar ställa dig den frågan?
*icke bråksökande, bara undrande om jag förstått rätt*
Men därifrån till att alltid förklara allt med placebo är en mycket lång väg att gå..
Men i princip så menar du ju att man inte behöver ta så mycket hänsyn till placeboeffekter, eller?
Mayro skrev:jag ställer nog frågan oftare än du ens gör. Om det nu stämmer det jag tror. DVS att jag provar betydande mer grejor än du. samt under åratal också så gjort...
Detta vet jag ju inte.. Så ta inte illa upp. Jag menar absolut inte illa här..
Men genom att jag provar så mycket saker hela tiden så är denna frågeställning hela tiden en av avgörade frågeställningar som ställs
Jag har ju ingen aning om hur mycket saker du provar.. Så därför antar jag saker här om hur ofta osv...
Edit.
"ribba"?? förstår inte riktigt här.. Ribban i mitt sätt att se det är ju då något är solklart. Vilket det i min värld är till och från... Men långt ifrån alltid..
Morello skrev:Mayro,
Hur förhåller du dig till blindtest?
Mayro skrev:Morello skrev:Mayro,
Hur förhåller du dig till blindtest?
utvekla gärna lite....![]()
ge exempel..vad för bt?
Mayro skrev:hoppas verkligen du är smartare än din fråga är martin...
Martin skrev:Mayro: Att man ställer sig frågan är väl inte samma sak som att man verkligen tar hänsyn till den i lyssningen? Det kan ju vara så att svaret på frågan nästan alltid blir "nej" pga något resonemang du har för varför det inte skulle kunna vara placebo. Det beror som sagt på vilka kunskapskriterier man har.
Användare som besöker denna kategori: Mats och 22 gäster