jeff_belowski skrev:Är det dags att testa dem snart?
Vet faktiskt inte när det blir av.
Moderator: Redaktörer
jeff_belowski skrev:Är det dags att testa dem snart?
paa skrev:Du hinner säkert gå på mässan först!
Nagrania skrev:Jag har hört Genelec 8351 och jag tycker att man får väldigt mycket för pengarna. Jag har svårt att förstå att man kan tycka något annat. Det är många som kan tänka sig att lägga ner lika mycket pengar på enbart slutsteg. F.ö har jag själv sedan tre år ett par 8260 som inte heller är något som bara blev.
Alexi skrev:Dom verkar vara rätt exakt så stora som jag trodde. Man har ju diskanten som alla vet ungefär hur stor den är, att utgå ifrån.
celef skrev:Alexi skrev:Dom verkar vara rätt exakt så stora som jag trodde. Man har ju diskanten som alla vet ungefär hur stor den är, att utgå ifrån.
vem är snyggingen på bilden, är den fredrik?
_Fredrik_ skrev:paa skrev:När jag har lyssnat på alla dom där Genelec på mässor som ser ut som ryska gummor i olika storlekar så har jag tyckt att tvåvägarna låter ungefär lika allihop, bara med lite olika mycket (lite) bas, och jag har egentligen inte gillat någon av dom, utom den största, som är trevägare. Jag tror den heter 8260.
Tvåvägarna kallas närfältare men 8260 kallas midfield, och det kanske är anledningen till at den funkat bättre i stora mässrum.
Den nya trevägaren är väl lite mindre än 8260, men även denna 8351A kallas närfältare.
Jag tycket dom låter likadant allihop, inkl 8260.
_Fredrik_ skrev:celef skrev:Alexi skrev:Dom verkar vara rätt exakt så stora som jag trodde. Man har ju diskanten som alla vet ungefär hur stor den är, att utgå ifrån.
vem är snyggingen på bilden, är den fredrik?
Ja det är jag, fast bilden är från i somras.
sportbilsentusiasten skrev:_Fredrik_ skrev:paa skrev:När jag har lyssnat på alla dom där Genelec på mässor som ser ut som ryska gummor i olika storlekar så har jag tyckt att tvåvägarna låter ungefär lika allihop, bara med lite olika mycket (lite) bas, och jag har egentligen inte gillat någon av dom, utom den största, som är trevägare. Jag tror den heter 8260.
Tvåvägarna kallas närfältare men 8260 kallas midfield, och det kanske är anledningen till at den funkat bättre i stora mässrum.
Den nya trevägaren är väl lite mindre än 8260, men även denna 8351A kallas närfältare.
Tycker ni?
Deras modeller låter ju väldigt olika, det är ju märkets svaghet.
sportbilsentusiasten skrev:Ni = du o paa![]()
Ni tyckte ju lika...
På mässor finns de ju alltid med med massa modeller. Och de demar ju hela tiden alla talarna i tur o ordning. Stor skillnad mellan dessa. tycker jag.
sportbilsentusiasten skrev:Ni = du o paa![]()
Ni tyckte ju lika...
_Fredrik_ skrev: Du skrev "märkets svaghet" så jag antar att du känner till märken som är bra mycket bättre på detta?
sportbilsentusiasten skrev:_Fredrik_ skrev:paa skrev:När jag har lyssnat på alla dom där Genelec på mässor som ser ut som ryska gummor i olika storlekar så har jag tyckt att tvåvägarna låter ungefär lika allihop, bara med lite olika mycket (lite) bas, och jag har egentligen inte gillat någon av dom, utom den största, som är trevägare. Jag tror den heter 8260.
Tycker ni?
Deras modeller låter ju väldigt olika, det är ju märkets svaghet.
paa skrev:_Fredrik_ skrev: Du skrev "märkets svaghet" så jag antar att du känner till märken som är bra mycket bättre på detta?
Det skulle ju vara intressant att höra Infinitys olika högtalare på samma sätt, efter varann. Dom ska ju vára konstruerade och framlyssnade för att vara lika varann. Huruvida dom lyckats eller misslyckats har jag ingen som helst aning om.
paa skrev:_Fredrik_ skrev: Du skrev "märkets svaghet" så jag antar att du känner till märken som är bra mycket bättre på detta?
Det skulle ju vara intressant att höra Infinitys olika högtalare på samma sätt, efter varann. Dom ska ju vára konstruerade och framlyssnade för att vara lika varann. Huruvida dom lyckats eller misslyckats har jag ingen som helst aning om.
jeff_belowski skrev:_Fredrik_! Har du en Genelec tote bag?
jeff_belowski skrev:Nej, inget speciellt. Det är ju bara en sån tygpåse som alla bär omkring på, men den
här har Genelec-reklam på sig. Jag tycker det känns smalt. Om du är intresserad kan
jag skicka den till digJag har ju fått en bild av dig ju.
jeff_belowski skrev:Nej, inget speciellt. Det är ju bara en sån tygpåse som alla bär omkring på, men den
här har Genelec-reklam på sig. Jag tycker det känns smalt. Om du är intresserad kan
jag skicka den till digJag har ju fått en bild av dig ju.
Fjonkalicious skrev:Du menar willys garant tygpåsen?
_Fredrik_ skrev:Ok en sån, då förstår jag. Jeff ska du på mässan? Jag kanske kommer ha genelectröja.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster