Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Hm, jag stod med två Lustans-album i handen nyligen men avstod på grund av alltför dåligt skick på vinylen. Har å andra sidan ett par olyssnade alster hemma inklusive cd-samlingen i Sonets Spotlight-serie som gissniningsvis klingar utmärkt. Jag är inte helt övertygad om att den mest kletiga delen av new romantic gör sig på svenska - men det är å andra sidan trettio år sedan jag gav bandet en chans.
Med vänlig hälsning
Pekka
CODY skrev:Bra skit![]()
Begärets dunkla mål från första skivan har bäst text. Ska spela mina singlar nu
CODY skrev::D
har ett liknande minne från samma tid (kanske samma turné). Köpingsparken hade två scener. På den ena stod LL och på den andra ett dansband. Jag och flera kompisar var där och vi "ramlade" ned i orkesterdiket framför LL, blev uppdragna och tappade kontakten. När parken stängde hittade vi inte en kille från E-tuna. Vi trodde att han blivit utslängd, men efter att ha letat ett tag hittade vi honom byxlös i en buske med en "dansbandstant".
Inte direkt "fjärran kryddor av hög kvalitet", som LL sjunger om någonstans på skivan En plats i solen.
tobm skrev:Året var 1982 (året efter "Uppdrag i Geneve" kom ut), vi var 13 år, bar svarta kostymbyxor och vita skjortor inhandlade i någon second hand-affär i Göteborg och trodde vi var coola.
Perka skrev:Det kommer snart(har inget datum dock!) ett nytt album med Lustans. Såvitt jag förstod är det helt/delvis "crowed funded". Johan Kinde/Lustans går att följa på tex FB för vidare uppdateringar på nya alstret
//Per
jeff_belowski skrev:Lockande och bra alla dagar i veckan men träffar mig inte så som detta till exempel:
Blue For Two - Ships
https://www.youtube.com/watch?v=cDFaSHle5bM
Live: https://www.youtube.com/watch?v=xH1zM1ksoGQ
Max_Headroom skrev:PekkaJohansson skrev:Hm, jag stod med två Lustans-album i handen nyligen men avstod på grund av alltför dåligt skick på vinylen. Har å andra sidan ett par olyssnade alster hemma inklusive cd-samlingen i Sonets Spotlight-serie som gissniningsvis klingar utmärkt. Jag är inte helt övertygad om att den mest kletiga delen av new romantic gör sig på svenska - men det är å andra sidan trettio år sedan jag gav bandet en chans.
Med vänlig hälsning
Pekka
Mycket av textera är fantastiska. Basspelet är också väldigt fint. Sonet-samligen har jag. Den är mycket bra och passar utmärkt i skivsamlingen hos verkliga finsmakare.
music4ever skrev:Hur låter Sonet utgåvan (2006?) mot originalvinylen? Fann LPn för 30 kr i VG+/NM skick och den låter riktigt bra. Blir rädd när jag ser att CD-skivan 'r släppt 2006.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster