schmutziger skrev:*Hoppas dock att se215:s kabel är mer köldtålig än den som användes i mina förra lurar e2c. den blev stel vid +10 och smulade sönder sig i minusgrader...
Jag har som sagt ett par SE215 liggandes som jag använt en hel del innan uppgradering. Dessförinnan hade jag och också ett par e2c. Fick problem med att kabeln gick sönder där de kröks runt öronen vilket gjode att de nu ligger långt ner i någon låda med andra trasiga hörlurar. SE215 har bra mycket tåligare kablar som enkelt går att byta då de är kontakterade.
_Fredrik_ skrev:Folob; jag fnular själv på om cIEM är nåt att investera i och just JH Audio verkar ju vara referensfirman om man ska tro head-fi, innerfidelity.com och andra. Är pengarna vettigt investerade (jmf med t ex SE535) enligt dig om man troligen kommer använda dem dagligen, i tunnelbana och oftare än ens hemmarigg med Objective O2, HD650 etc?
Det är ganska mycket pengar för ett par JH5, totalt 4700 kr med mobilkabel för mig. Jag är nöjd med inköpet men skulle nog satsa på en fetare modell, typ JH16, om jag hade chans att göra om köpet. Inte för att jag tycker att lurarna låter dåligt men vetskapen att det finns något bättre är ju alltid lite jobbig

Främsta anledningen till att jag satsade på custom är att jag med shure bara kan använda foam sleeves (klämma ihop och trycka in) för att det inte ska låta som att det slagit lock för höger öra (underlig hörselgång i guess). Jag tyckte att det vara för jobbigt att hålla på att knåda och fippla med lurarna efter att man tagit ut dom för att exempelvis prata med kassören/kassörskan på ica och liknande. De formgjuta i akryl (eller vad det nu är för hård plast) går mycket enkelt att sätta in och ta ur samt att de ger en helt galen isolering

Jag har inte provat andra custom IEM-lurar än än JH5 så jag kan inte uttala mig om dessa. Jag valde JH Audio just för att det är så många som skriver gott om dem samt att man kan sätta ett eget tryck på lurarna! Bild på mina nedan. Skulle nog valt ett enklare tryck då man kan se kanten på mandelbrotmängden samt att färgerna inte blev så snygga som jag hoppats på.