Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Det där med mastringen eller masteringen är det många som kommenterar. Är det när man söker på "popmusik" som valmöjligheterna uppstår? Det kan jag förvisso kolla själv...
Söker jag på "mina musikgenrer" så har jag inte noterat att det dyker upp fler versioner av samma vax.
mn12 skrev:"Popmusik" är ju en flytande definition. Jag brukade använda Harry Belafonte - At Carnegie som skräckexempel för Spotify hade både en gammal utgåva och en ny hemsk. Men senast jag skulle "dema" hade dom länkat ihop dom och dom lät lika kasst båda två.
KentLindqvist skrev:Inspirerad av strmbrgs tråd, undrar jag hur många av oss som tycker att spotify är av hög kvalitet,
och med andra ord i de allra flesta hänseenden duger som "e-fonogram".
Det vore intressant att se hur vi här på forumet tycker. Vi bör väl vara noggrannare med
detta än "rune bergström". samt ha bättre möjligheter att detektera ev brister iom våra maskinparker...
vet att det dryftats massor av gånger, men har vi en simpel omröstning?
Komorok skrev:Röstade på nej. Jag anser inte att det duger "mer än väl". Men det duger för det mesta, tycker jag. 99% av allt mitt musiklyssnande sker via spotify.
Eargasm skrev:Spottan, HiFi?
Skojar, du?