Moderator: Redaktörer

GrosvenorAudio skrev:jag hade ett likadant par för så där 10 år sen. Spegelvände baffeln på ena högtalaren för att få ett matchande höger-vänster par samt att jag klädde in bafflarna (på framsidan) med bitium mattaborde finnas en gammal tråd på hififorum.nu om det...
Laila skrev:Högisarna i din avatar*, är det ett monopar . . . typ ?![]()
*Perfector
Perfector skrev:GrosvenorAudio skrev:jag hade ett likadant par för så där 10 år sen. Spegelvände baffeln på ena högtalaren för att få ett matchande höger-vänster par samt att jag klädde in bafflarna (på framsidan) med bitium mattaborde finnas en gammal tråd på hififorum.nu om det...
Vad glad jag blir.
Någon som tänker på stereopar.
Annars ser man avancerade byggare som bygger enbart vänster eller högerhögtalare utan att tänka på hur det påverkar reflexerna i rummet.
Hurra hurra för dig
MiaM skrev:Perfector skrev:GrosvenorAudio skrev:jag hade ett likadant par för så där 10 år sen. Spegelvände baffeln på ena högtalaren för att få ett matchande höger-vänster par samt att jag klädde in bafflarna (på framsidan) med bitium mattaborde finnas en gammal tråd på hififorum.nu om det...
Vad glad jag blir.
Någon som tänker på stereopar.
Annars ser man avancerade byggare som bygger enbart vänster eller högerhögtalare utan att tänka på hur det påverkar reflexerna i rummet.
Hurra hurra för dig
Det är väl tyvärr antagligen en kostnadsfråga, produktion/logistik o.s.v.?
MiaM skrev:Men sen har du 200 jämna par förpackade parvis, stående på snygga rader på pallar, och sen kommer nån klant och välter något mot pallarna med högtalare varpå 12 vänsterhögtalare blir havererade. Om produktionen fortfarande pågår så är det ju halvlätt att lösa, men saker ligger väl i lager efter att produktionen upphört...
Perfector skrev:...
Men stereopar i högtalare är ett sätt att säga till kunderna "vi bryr oss"
GrosvenorAudio skrev:...
celef skrev:GrosvenorAudio skrev:...
jag har inget att tillägga annat än att säga att jag gillar tv-programmet om Grosvenor Hotel, utifall det finns en koppling till Grosvenor Audio
*intresse anmäls härmed*GrosvenorAudio skrev:off topic det här: Känner inte till Grosvenor hotel... mitt nick har anknytning till Ford Granada faktisktcelef skrev:jag har inget att tillägga annat än att säga att jag gillar tv-programmet om Grosvenor Hotel, utifall det finns en koppling till Grosvenor Audiokan utveckla det ifall nu någon mot förmodan är nyfiken...
MiaM skrev:*intresse anmäls härmed*GrosvenorAudio skrev:off topic det här: Känner inte till Grosvenor hotel... mitt nick har anknytning till Ford Granada faktisktcelef skrev:jag har inget att tillägga annat än att säga att jag gillar tv-programmet om Grosvenor Hotel, utifall det finns en koppling till Grosvenor Audiokan utveckla det ifall nu någon mot förmodan är nyfiken...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster