High End Mässan Stockholm 7-8 februari "INTRYCK"

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
2-ch

Re: High End Mässan Stockholm 7-8 februari "INTRYCK"

Inläggav 2-ch » 2015-02-09 13:49

Mångfald är roligt. Det håller jag med om.
Det ska finnas något för varje smakinriktning.

Jag är nog så att jag blir mer och mer kritisk i mitt omdöme i takt med prislappen.
Jag hörde summan 100 000 nämnas i rummet men trodde då att det var kronor och inte dollar 8O
För 880 000kr. tycker jag man kan begär mer än vad Daniel Hertz M1 levererade helt enkelt.
Mitt tyckande ska tas med en nypa salt förstås, det var allt annat än ett bra rum.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2015-02-09 13:50

De där Jordan har jag haft. En ljudledning. Fick aldrig ordning på resonanserna.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
jeff_belowski

Inläggav jeff_belowski » 2015-02-09 14:08

Var Devialet där med Phantom?

Bild

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2015-02-09 14:23

Det är svårt med dessa megatalare i megarum, jag pratar om AudioConcept rummet, det är väldigt sällan som utställarna får till det så att det stämmer för mig med den typen av riggar.

Oftast är det stort och bumligt sound, När dom spelade Sista med Rachelle Ferrell fick jag referensmaterial som jag hört tidigare och oj oj vad det fattades mycket i den låten. På alla plan :o

Mässor över huvidtaget är ingen markör hur grejer funkar hemmavid, det känns inte riktigt som att det läggs ner mycket kraft på placering av grejer/högtalare för få full valuta vad dom presterar. Första prio är att det skall se bra ut. känns det som.

Marten hade fått till det drägligt iaf med sin mastodontrigg, minst rumsproblem upplevde jag bland fläskriggarna i det rummet. Gelenlec var en positiv överraskning i mina öron, god spridning och mycket saker var på plats..
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2015-02-09 14:35

fina bilder, och fina apparater *i like*
Bikinitider

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2015-02-09 15:04

2-ch skrev:Mångfald är roligt. Det håller jag med om.

Jag är nog så att jag blir mer och mer kritisk i mitt omdöme i takt med prislappen.
Jag hörde summan 100 000 nämnas i rummet men trodde då att det var kronor och inte dollar 8O
För 880 000kr. tycker jag man kan begär mer än vad Daniel Hertz M1 levererade helt enkelt.
Mitt tyckande ska tas med en nypa salt förstås, det var allt annat än ett bra rum.

När vi pratar pengar så instämmer jag i kören att det för ofta kostar mer än det smakar, och inte bara i det rummet utan i flera andra. Personligen får jag en känsla att sk. HighEnd har dragit iväg kostnadsmässigt om man tittar på prisutvecklingen de sista 20år, fler som känner så :?: Det mesta tillverkas i Kina och ändå drar det bara iväg... :? Bekanta till mig säger att ska man köpa nytt inom Hifi/HighEnd idag så ska man verkligen gilla prylen starkt annars så är det beg som gäller.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2015-02-09 15:10

bassman skrev:Det är svårt med dessa megatalare i megarum, jag pratar om AudioConcept rummet, det är väldigt sällan som utställarna får till det så att det stämmer för mig med den typen av riggar.

Oftast är det stort och bumligt sound, När dom spelade Sista med Rachelle Ferrell fick jag referensmaterial som jag hört tidigare och oj oj vad det fattades mycket i den låten. På alla plan :o

Mässor över huvidtaget är ingen markör hur grejer funkar hemmavid, det känns inte riktigt som att det läggs ner mycket kraft på placering av grejer/högtalare för få full valuta vad dom presterar. Första prio är att det skall se bra ut. känns det som.

Marten hade fått till det drägligt iaf med sin mastodontrigg, minst rumsproblem upplevde jag bland fläskriggarna i det rummet. Gelenlec var en positiv överraskning i mina öron, god spridning och mycket saker var på plats..

Problemet är att du ofta får väldigt kort tid på dig att göra några slutsatser kring rummets akustik. Även om du har kompetensen så är tiden för knapp att kunna åstadkomma vissa ändringar. Du kommer kanske dit fredag eftermiddag och på lördag morgon så skall allt vara klart och spela fantastiskt.
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2015-02-09 15:18

Fjonkalicious skrev:
bassman skrev:Det är svårt med dessa megatalare i megarum, jag pratar om AudioConcept rummet, det är väldigt sällan som utställarna får till det så att det stämmer för mig med den typen av riggar.

Problemet är att du ofta får väldigt kort tid på dig att göra några slutsatser kring rummets akustik. Även om du har kompetensen så är tiden för knapp att kunna åstadkomma vissa ändringar. Du kommer kanske dit fredag eftermiddag och på lördag morgon så skall allt vara klart och spela fantastiskt.

Saknade Acoustic Illusion..
Finns bolaget kvar eller hur är status egentligen?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Panelguy

Re: High End Mässan Stockholm 7-8 februari vilka ska gå

Inläggav Panelguy » 2015-02-09 17:45

FBK skrev:Och nu till något som överraskade mig, Martin Logan Summit X. Basen sitter ihop med panelerna på ett bra sätt numera och plus att det är lite mer kött på benen i helheten uppåt i registret.

Var visades ML upp, var det i något skrymsle på L&L?
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: High End Mässan Stockholm 7-8 februari vilka ska gå

Inläggav hifikg » 2015-02-09 17:53

Panelguy skrev:
FBK skrev:Och nu till något som överraskade mig, Martin Logan Summit X. Basen sitter ihop med panelerna på ett bra sätt numera och plus att det är lite mer kött på benen i helheten uppåt i registret.

Var visades ML upp, var det i något skrymsle på L&L?

Ja, längst in i ett hörn, där Bladelius höll till.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2015-02-09 19:13

2-ch skrev:Mångfald är roligt. Det håller jag med om.

För 880k kan man får en specialbyggd högtalarlösning som passar med såväl rum som personliga preferenser.

Jag tror dock att kunderna som köper högtalare i den här prisklassen inte bryr sig om det. Dom gillar burkarna, vill ha dom och köper dom. Vad dom kostar eller om man kan få något annat, bättre, special, för samma pengar, är inte så intressnat. Daniel Hertz M1 ger det dom vill ha, snabbt och enkelt. Bra deal, för dom.
Jag gillar dock burkarna, dom har många bra lösningar som ligger i linje med mina egna (högst förträffliga idéer). Jag gillar dock inte att elementen inte är försänkta, utan försedda med fjolliga, blanka ringar. Det påverkar knappast ljudet i någon större utsträckning, men det ser fånigt ut.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
molle

Inläggav molle » 2015-02-09 22:14

Den i särklass sämsta återgivningen svarade Heco i Mac Audio-rummet på L&L för. När jag var i samma rum spelades det Yello, men diskantregistret var så överdrivet att det blev fysiskt smärtsamt. Samtidigt satt två killar två meter ifrån. Det var stört omöjligt att uppskatta vad vi utsattes för.
Ignorantia juris nocet

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2015-02-09 22:59

Själv gick jag runt med en kompis och provsatt i nästan alla rum. Jag har ju inte träffat nästan någon forummedlem tidigare så jag smög blygt runt inkognito 8)

För mig var det första ljudmässan någonsin så jag tyckte det var ganska mysigt att gå runt och provlyssna på alla olika anläggningar. Jag kan inte riktigt rangordna mina lyssningsintryck i bäst och sämst. Jag tyckte väl det lät rätt okej på en del ställen. Det som slog mig var att jag verkligen upplevde de stora högtalarnas ljud som just stora, även i ljudet. De lät stora högtalare om dem. Mest imponerad var jag nog av Hegelanläggningen, de små rackarna spelade på ganska bra tycker jag.
Hegel är för övrigt ett märke jag gärna skulle veta mer om, jag gillar den minimalistiska designen.

Det jag mest tar med mig var dock musiken. Jag körde SoundHound i varje rum och fick med mig ett tjugotal låtar att spela hemma.

JM

Inläggav JM » 2015-02-09 23:34

Ett nytt grepp var att ha små högtalare 2.5 m från varandra nästan på väggen delade vid 400 hz o ha frekvenserna under 400 ca 6 m åt sidan på både höger o vänster sida i subwooferliknande högtalare.
Jag bad om musik med djup manlig sång.
Musiken i rummet gav schizoid musik en ny betydelse.

JM
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. We are standing on the shoulders of giants.
"Kill your Darlings" => Scientific Progress.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2015-02-09 23:41

ostmaccan skrev:...Det jag mest tar med mig var dock musiken. Jag körde SoundHound i varje rum och fick med mig ett tjugotal låtar att spela hemma.

Dela gärna med dig av listan :-) Jag hörde en dam sjunga jazz hos Bladelius/Martin Logan och var säker på att komma ihåg hennes ovanliga namn, men det gör jag inte. Känner säkert igen det om jag ser det dock...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2015-02-09 23:46

JM skrev:Ett nytt grepp var att ha små högtalare 2.5 m från varandra nästan på väggen delade vid 400 hz o ha frekvenserna under 400 ca 6 m åt sidan på både höger o vänster sida i subwooferliknande högtalare.
Jag bad om musik med djup manlig sång.
Musiken i rummet gav schizoid musik en ny betydelse.

JM

Kul idé! Det här konceptet måste ju kunna ge jäkla häftiga effekter för ljud om sveper i tonhöjd genom delningsområdet. Även ljud som har grundtonen under och övertonerna över... Grundton och övertoner får helt olika rumspåverkan.

Vad blir nästa grej? Leslie kabinett?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2015-02-09 23:52

molle skrev:Den i särklass sämsta återgivningen svarade Heco i Mac Audio-rummet på L&L för. När jag var i samma rum spelades det Yello, men diskantregistret var så överdrivet att det blev fysiskt smärtsamt. Samtidigt satt två killar två meter ifrån. Det var stört omöjligt att uppskatta vad vi utsattes för.

Kan ha varit vi,,, det diskantutbrottet med yello gjorde att det tjöt i skallen hela söndagen. Synd att det var första rummet vi besökte efter amerikanen som hade skivspelarclinic, jag hade knäck i lurarna resten av dagen :(
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2015-02-09 23:57

ostmaccan skrev:Själv gick jag runt med en kompis och provsatt i nästan alla rum. Jag har ju inte träffat nästan någon forummedlem tidigare så jag smög blygt runt inkognito 8)

För mig var det första ljudmässan någonsin så jag tyckte det var ganska mysigt att gå runt och provlyssna på alla olika anläggningar. Jag kan inte riktigt rangordna mina lyssningsintryck i bäst och sämst. Jag tyckte väl det lät rätt okej på en del ställen. Det som slog mig var att jag verkligen upplevde de stora högtalarnas ljud som just stora, även i ljudet. De lät stora högtalare om dem.

Satt du på tillräckligt avstånd från de stora högtalarna? Hamnar man på de första raderna så släpper inte ljudet och man hör två stora högtalare istället för en scen.
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2015-02-10 10:05

Jag hade i vanlig odning med mig CDskivor, men helt förgäves... :(
I dom tre rum som jag trots allt VILLE testa någon av mina låtar, så hade dom inte ens någon CD spelare :?
Illa... Är CD så utdött som medie nu, det är enbart digitalt i "mjuk form" som gäller nu alltså ?!
Så till den milda grad att man inte ens har med sig någon CD spelare till en mässa! 8O

Annars så var det en trevlig mässa, det var kul att höra dessa olika konstruktioner.
Förfäras... Glädjas ! Chockas :O och NOCKA's !

Förfäras: små runda/ platta högtalare på träben som spelade i samma rum som Tannoy, förfärliga högtalare...

Glädjas: Naim soundbar/ life style ljud limpa typ, såg bra ut och lät bra under omständigheterna, glädjande ljud ur en så liten sak :) men knappast Hi-Fi eller Hi-end så den lyckad inte ta sig in på topp listan.
Men den glädjer ändå !

Chockas: När Canton stativarna satte ett rakblad i mina öron helt utan förvarning... Och sedan några gånger till chokerande ouppfostrad diskant på dessa...

Nocka's: av billiga och lilla ARL jordan drivna av en liten plutt förstärkare, som var 4e bäst på mässan som helhet sett. Trots en avrullad diskant... Men ändå så var dom klart trevliga att lyssna på och "gunget" var så pass tilltalande att man inte kunde annat än att vilja spela musik på dom!

1a plats: Förväntat, Genelec levererar som vanligt, bäst på mässan!
2a plats: MBL fick vi knappt lyssna på... Men dom lät typiskt MBL av det jag hörde och jag gillart!
3e plats: Morten spelade på ett mysigt vis så länge volymkontrollen hölls under kontroll, extremt oprisvärd och korkat lågpresterande konstruktion och högt pris men som helhet så lyckas dom få ur sig ett i vilket fall behagligt ljud och kammar hem 3e plats.

4e plats: ARL jordan, spelade mysigt helt enkelt... Kul att lyssna på musik och trevligt utförande/ framförande/ förfarande trots avrullad diskant så drar dom alltså upp till 4e plats av det på mässan !

5e plats mins INTE vad dom hette... Dom var från Norge har jag för mig och högtalarna var i ett snyggt mörkt trä, dom hade ett stort runt tyg som såg ut att dölja ett 12" Coax element (men det var 1st8" och 1st2" diskant där under förklarade han)
Dessa spelade rätt trevligt men hade vissa egenheter som störde en del och bas under 40Hz saknades... Men ändå 5e plats tack vare sitt sätt att presentera ljudet på ett trevligt sätt i vilket fall.

1a sämsta:
Absolut sämst var dom runda/ platta lådorna på träben jag nämde tidigare... Förjävligt dåliga... 8O
Utan att överdriva alls så lät dom ungefär som om man lyssnade på musik från ett par hörlurar som låg på bordet och man höjde tills att musiken hörs.
Total avsaknad av allt som gör musik bra och tillfredställande att lyssna på, finns nog inget mer att säga där :/

2a sämsta:
Näst sämst (och helt i onödan!!!) är Canton, detta då jag blir så förbannad på att diskanten har fått klara sig undan med ett sådant extremt fult resonant beteende!
Under 4 låtar så var det flera gånger i varje låt som en skalpell kom fram och jag var tvungen att grimarsera för att det var så riktigt obehagligt skärande diskant...
Canton... Vad hände där ?!
Dom låter ju i övrigt trevligt dessa stativare, så bara varför ?!
När det gör ONT att lyssna på musik så blir det botten plats, tur för dom att det fanns något som lyckades vara sämre helt enkelt, så Canton får bara näst sämst på mässan...

3e sämsta: hmmm, här är det svårt.
Av den anledningen att det är ett hop med anläggningar som skulle kunna vara här samtidigt och därav av säger jag: ca 50% av mässan plattsar in här.
Resterande ca 50% av mässan lät i regel trevligt eller svängigt eller kul på något eget vis och det uppskattas ju :)
Och top5 av dom bästa som ni kan läsa här ovan är då alltså mina favoriter.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2015-02-10 10:30

hifikg skrev:Dela gärna med dig av listan :-) Jag hörde en dam sjunga jazz hos Bladelius/Martin Logan och var säker på att komma ihåg hennes ovanliga namn, men det gör jag inte. Känner säkert igen det om jag ser det dock...

Omi - cheerleader
Stavinsky Firebird Suite (var allt jag såg på skärmen när den spelades i MQA-rummet... skulle vara slutet på en 20 minuter lång låt, som jag inte lyckats hitta - mottager gärna hjälp!)
Bliss - Song For Olabi
Infected Mushrooms - Avratz
Jean Michel Jarre - Aero
Chris Jones - No Sancturary here
Sun Kil Moon - Truck driver
Billie Holiday - Moonlight in vermont
Tracy Chapman - Crossroads
Depeche Mode - World in my eyes
Dubxanne - Roxanne (dubxanne)
Marcus Miller - Jean Pierre
Kurt Nilsen - Auld Lang Syne
Allan Taylor - A house by the river
Alicia Keys - Fire we make
------ Resten kommer från minnet:
Muse - Madness
Johnny Frigor - I love paris
Jeff Beck - People get ready (ft sting)
Eva Cassidy - People Get ready
Donald Fagen - Morph the cat
Dire Straits - Where do you think you're going
Robert Plant & The Sensation - A stolen Kiss
Mark Ronson - Uptown Funk
Serious - Bernard Allison
Metallica - Enter Sandman
Kari Bremnes - Sangen om fyret ved tornehamn (oklart vilken version)
Daft Punk - Get lucky (fattar inte varför man spelade den i MQA-rummet, inte direkt ljudkvalité)

Detta är min lista utan inbördes ordning. Har förmodligen glömt ett gäng låtar.

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2015-02-10 10:35

Panelguy skrev:Satt du på tillräckligt avstånd från de stora högtalarna? Hamnar man på de första raderna så släpper inte ljudet och man hör två stora högtalare istället för en scen.

Det vill jag påstå att jag gjorde. Någon hamnade jag nog för nära, men definitivt inte alla. Jag kan ju såklart (vilket är ganska sannolikt) vara påverkad av att jag vet att det är stora högtalare som spelar. Samtidigt kan jag också förstå att man vill att dessa högtalare ska låta stora så att en köpare som betalar x antal hundratusen ska känna att de fått vad de betalat för - om det nu är så....

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2015-02-10 10:42

DVD-ai skrev:Jag hade i vanlig odning med mig CDskivor, men helt förgäves... :(
I dom tre rum som jag trots allt VILLE testa någon av mina låtar, så hade dom inte ens någon CD spelare :?
Illa... Är CD så utdött som medie nu, det är enbart digitalt i "mjuk form" som gäller nu alltså ?!
Så till den milda grad att man inte ens har med sig någon CD spelare till en mässa! 8O

Kan inte komma på någon annan ide än att de vill inte ha en massa jobbiga mässbesökare som vill spela egen musik, som i sin tur kan göra att högtalarna får matning av annat än stillsam musik som inte sätter något på prov, finns ju alltid en risk att den medhavda musiken kan låta dåligt på just deras högtalare = dålig reklam ajabaja 8O Mycket trist inställning om du frågar mig.

Ps. Jag var så fyndig att jag hade med mig en liten ryggsäck med mina egna lurar med på mässan och de åkte upp titt som tätt och jämfördes emot andra lurar (oftast fick de stryk) och samtidigt så testades de ju i flertalet hörlursförstärkare också, intressant var det.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2015-02-10 10:49

ostmaccan skrev:Stavinsky Firebird Suite (var allt jag såg på skärmen när den spelades i MQA-rummet... skulle vara slutet på en 20 minuter lång låt, som jag inte lyckats hitta - mottager gärna hjälp!)

Då har du letat dåligt. Eldfågeln (Firebird, L'oiseau de feu) är en mycket berömd balett av Stravinskij (Stravinsky på engelska, vilket är lättare att hitta på Spotify). Det finns ett flertal inspelningar på diverse medier. Det var nog finalen du hörde.

Vill du ha mera smäll och action kan jag dock rekomendera finalen ur hans kanske mest berömda balett Våroffer (Rite of Spring). Den får mina Quad att koppla ned tillfälligt om jag tar i litet... :)
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2015-02-10 10:57

PerStromgren skrev:
ostmaccan skrev:Stavinsky Firebird Suite (var allt jag såg på skärmen när den spelades i MQA-rummet... skulle vara slutet på en 20 minuter lång låt, som jag inte lyckats hitta - mottager gärna hjälp!)

Då har du letat dåligt. Eldfågeln (Firebird, L'oiseau de feu) är en mycket berömd balett av Stravinskij (Stravinsky på engelska, vilket är lättare att hitta på Spotify). Det finns ett flertal inspelningar på diverse medier. Det var nog finalen du hörde.

Vill du ha mera smäll och action kan jag dock rekomendera finalen ur hans kanske mest berömda balett Våroffer (Rite of Spring). Den får mina Quad att koppla ned tillfälligt om jag tar i litet... :)

Tack :) :oops:

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2015-02-10 12:04

ostmaccan skrev:Detta är min lista utan inbördes ordning. Har förmodligen glömt ett gäng låtar.

Tack för den :D

Inte mycket porrfilmsjazz där inte.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2015-02-10 12:09

.

När O&G ställde ut på arken 2014 kunde vi spela CD, LP och diverse format som kan lagras som fil. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2015-02-10 13:33

+ i kanten ! :D
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2015-02-10 13:34

FBK skrev:

Kan inte komma på någon annan ide än att de vill inte ha en massa jobbiga mässbesökare som vill spela egen musik, som i sin tur kan göra att högtalarna får matning av annat än stillsam musik som inte sätter något på prov, finns ju alltid en risk att den medhavda musiken kan låta dåligt på just deras högtalare = dålig reklam ajabaja 8O Mycket trist inställning om du frågar mig.

Ps. Jag var så fyndig att jag hade med mig en liten ryggsäck med mina egna lurar med på mässan och de åkte upp titt som tätt och jämfördes emot andra lurar (oftast fick de stryk) och samtidigt så testades de ju i flertalet hörlursförstärkare också, intressant var det.

Ja men det va ju smart om man ska jämföra lurer, då är det ju tämligen enkelt att se till att ha bra förutsättningar ;)
svårare med högtalare...

Och jag TROR att du har lite rätt idet su säger om medhavd musik, trist inställning....
Mvh//David

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2015-02-10 13:37

Max_Headroom skrev:Jag tror dock att kunderna som köper högtalare i den här prisklassen inte bryr sig om det. Dom gillar burkarna, vill ha dom och köper dom. Vad dom kostar eller om man kan få något annat, bättre, special, för samma pengar, är inte så intressnat. Daniel Hertz M1 ger det dom vill ha, snabbt och enkelt. Bra deal, för dom.

Det ligger nog en hel del i det.

Kevin_Mitnick

Inläggav Kevin_Mitnick » 2015-02-10 16:37

2-ch skrev:
ostmaccan skrev:Detta är min lista utan inbördes ordning. Har förmodligen glömt ett gäng låtar.

Tack för den :D

Inte mycket porrfilmsjazz där inte.

Nix, men däremot musik som låter väldigt bra på de flesta anläggningar.
Yamaha AS-801 -> JBL L52 Classic Black edition

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi