bakerman22 skrev:ante_77 skrev:bakerman22 skrev:Tror dock att det är ganska sällsynt att folk drar ur kablarna (som jag förövrigt tror att folk i allmänhet använder den som följer med i den lilla genomskinliga plastpåsen, och ingen "svindyr") ur vägguttaget efter varje gång dom har lyssnat, och tror att folk är medvetna om att t.ex kök och torktumlare är större faror än vad hifi är.
Tror också att folk vet om att en kolsyresläckare är bättre till elektronik än vad en pulversläckare är. Om inte annat fick dom sej kanske en tankeställare eftersom jag skrev det i mitt allra första inlägg..
Men dina totalt meningslösa kommentarer är noterade.
Tror att du kanske inte förstår vad denna tråds syfte är...
Jag kan rita en bild i paint så kanske det kopplar?
Vad är syftet med denna tråd.
Att upplysa om att elektronik kan brinna?
Finns fullt av människor som inte alls vet vilken typ av brandsläckare man bör använda sig av.
Om man nu verkligen vill värna om folks hem så bör man som sagt undvika att ha stereon inpluggad.
Det kan gå väldigt fort om en eldsvåda sätter igång. Och ligger man och sover sött så kan det vara stressigt att släcka ett övertänt vardagsrum.
Kanske H60 väggar kan vara något när man ändå isolerar och bygger rum.
Är det stereon man är rädd för att den ska ta fyr så kan man brandisolera rummet. Det funkar även bra för akustiken.
Kommer kabeln alltid i genomskinlig plastpåse?
Det gjorde inte min? Har jag blivit lurad?
Är du trög på riktigt eller trollar du bara?
Hade du inte bara kunnat göra en omröstning så du hade kunnat se hur många som hade släckare i sitt lyssningsrum?
Om vi backar några inlägg där någon skriver om kaffebryggare och mobilteleforner.
Vad är den rimliga åtgärden där?
Man bör nog först och främst plocka bort strömmatningen till kaffebryggare, tjock-TV och kanske inte ladda telefonen nattetid när man sover.
Släckare är ett tilltag men det är orsaken man bör angripa.
Nu jobbar jag med både passiva och aktiva brandsystem på långt mer avancerade saker än lyssningsrum.
Så, "hellre safe än sorry", som du skriver.
Ja, dra ut kontakten när du inte är i hemmet, när du sover och faktiskt även helst när du vet att du inte ska använda stereon på ett tag.
Släckning av eld betyder att man redan "förlorat".
Elden bör aldrig uppstå.
Vad hjälper en brandsläckare när man inte är hemma?