Jag kör nog hellre RS2000 alla dagar i veckan.

Moderator: Redaktörer
Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
PerStromgren skrev:Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
Det skulle vi väl kunna göra litet amatörmässigt i Sola-GÖK? Jag har alltid varit intresserad av att prova "på riktigt". Vi skulle kunna ta något riktigt mediokert att börja med, så vi lär oss. Jag har ett par gamla skräpförsteg vi säkert kan detektera. När vi lärt oss, kan vi kanske låna ihop lite finare don.
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
Det skulle vi väl kunna göra litet amatörmässigt i Sola-GÖK? Jag har alltid varit intresserad av att prova "på riktigt". Vi skulle kunna ta något riktigt mediokert att börja med, så vi lär oss. Jag har ett par gamla skräpförsteg vi säkert kan detektera. När vi lärt oss, kan vi kanske låna ihop lite finare don.
Det vore skoj. Jag är med
Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
PerStromgren skrev:Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
Morello skrev:Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
Tyvärr tror jag många nyttjar hembiostärkare som försteg idag - rätta mig om jag har fel.
KentLindqvist skrev:Morello skrev:Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
Tyvärr tror jag många nyttjar hembiostärkare som försteg idag - rätta mig om jag har fel.
Här har du en...
...Som funderar på vilket av förstegsdelen eller slutstegsdelen generellt är den svagare länken på en medelmåttig biostärkare.
Morello skrev:Jag tror ni kommer bli förvånade över hur liten skillnaden är mellan förstegen - givet att ni inte testar det mest obskyra djunk man kan hitta på marknaden.
KentLindqvist skrev:Morello skrev:Empa skrev:F/E test på olika försteg skulle vara intressant.
Här har du en...
...Som funderar på vilket av förstegsdelen eller slutstegsdelen generellt är den svagare länken på en medelmåttig biostärkare.
Morello skrev:Jag tror ni kommer bli förvånade över hur liten skillnaden är mellan förstegen - givet att ni inte testar det mest obskyra djunk man kan hitta på marknaden. Det lustiga i sammanhanget är att det finns många riktiga kostsamma tillika undermåliga försteg på marknaden.
AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:Jag tror ni kommer bli förvånade över hur liten skillnaden är mellan förstegen - givet att ni inte testar det mest obskyra djunk man kan hitta på marknaden. Det lustiga i sammanhanget är att det finns många riktiga kostsamma tillika undermåliga försteg på marknaden.
För att bli förvånad över hur liten skillnaden är så måste man först tro att det finns en större skillnad
Alexi skrev:Det är nog få som lägger ned mer tid på F/E-lyssning än jag gör och jag blir ständigt förvånad över hur små skillnader det är. Vi har jobbat mycket på att förfina metoden och jag överraskar mig själv med hur små skillnader jag lyckas detektera, men minsta störning i koncentrationen å det tar ett bra tag att komma in i det igen och höra de där mikroskopiska skillnaderna.
Alexi skrev:AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:Jag tror ni kommer bli förvånade över hur liten skillnaden är mellan förstegen - givet att ni inte testar det mest obskyra djunk man kan hitta på marknaden. Det lustiga i sammanhanget är att det finns många riktiga kostsamma tillika undermåliga försteg på marknaden.
För att bli förvånad över hur liten skillnaden är så måste man först tro att det finns en större skillnad
Det är nog få som lägger ned mer tid på F/E-lyssning än jag gör och jag blir ständigt förvånad över hur små skillnader det är. Vi har jobbat mycket på att förfina metoden och jag överraskar mig själv med hur små skillnader jag lyckas detektera, men minsta störning i koncentrationen å det tar ett bra tag att komma in i det igen och höra de där mikroskopiska skillnaderna.
Alexi skrev:DAC har oftast bara 2V RMS ut, man vill helst ha uppåt 15V RMS för att kunna spela slutsteg till klippning med svagt inspelad högdybamiskt material.
Alexi skrev:
Här har du en...
Alexi skrev:DAC har oftast bara 2V RMS ut, man vill helst ha uppåt 15V RMS för att kunna spela slutsteg till klippning med svagt inspelad högdybamiskt material.
AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:Jag tror ni kommer bli förvånade över hur liten skillnaden är mellan förstegen - givet att ni inte testar det mest obskyra djunk man kan hitta på marknaden. Det lustiga i sammanhanget är att det finns många riktiga kostsamma tillika undermåliga försteg på marknaden.
Harryup skrev:Billiga hembyggda strömrenare, dels för att utröna om funktion finns och hörbarheten av dessa i så fall med olika apparater.
Men anledning av annan tråd i ämnet.
/Harryup
Nattlorden skrev:Morello - Säger inte emot... vill dock minnas att någon byggde ett slutsteg som man hängde på som afterburner efter sitt vanliga slutsteg.... just den grunkan måste ju ha tålt med input. Minns inte tillverkaren så det var svårgooglat...
Nattlorden skrev:Morello - Säger inte emot... vill dock minnas att någon byggde ett slutsteg som man hängde på som afterburner efter sitt vanliga slutsteg.... just den grunkan måste ju ha tålt med input. Minns inte tillverkaren så det var svårgooglat...
schmutziger skrev:supercharger från musical fidelity
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster