Moderator: Redaktörer
Harryup skrev: Dom mätmässiga skillnaderna är oftast väldigt små och hörbara skillnader kan vara ganska stora ändå.
beyond skrev:Mats/Maryo: samma person?
IngOehman skrev:Ur mitt perspektiv genererar således livets ord en försumbar ondska jämfört med politiker.
Men: Det kan förstås bero på att Livets Ord har en mycket mindre makt (vilket nog är väldigt bra), men så länge så är fallet bekymmrar jag mig mindre om Livets Ord än om politiker - exempelvis dom som i strid mot alla demokratiska principer utsätter sina medborgare för vägtullar runt huvudstaden.
fbk skrev:Svante skrev:Förlåt, men även om även jag hatar biltullar
Äh biltular är bralåt de som har denna lyx betala bara, det har de råd med
![]()
fbk skrev:Jag skojade med Svante, och det förstog du Morello![]()
Jag gillar inte heller biltullar även om jag inte har någon bil, det är bara ett nytt sätt att dra in skatt på
Svante skrev:IngOehman skrev:Ur mitt perspektiv genererar således livets ord en försumbar ondska jämfört med politiker.
Men: Det kan förstås bero på att Livets Ord har en mycket mindre makt (vilket nog är väldigt bra), men så länge så är fallet bekymmrar jag mig mindre om Livets Ord än om politiker - exempelvis dom som i strid mot alla demokratiska principer utsätter sina medborgare för vägtullar runt huvudstaden.
Förlåt, men även om även jag hatar biltullar så är den ilskan hästlängder mindre än den över hur min bekanta förändrades under sin tid hos livets ord. Men förstås, alla kan inte engagera sig i allt och till man drabbats direkt känns det kanske inte så angeläget att uppröras av deras metoder.
Jag tror dessutom att det hör till att första kontakten med en presumtiv medlem är tämligen normal och vettig. Kraven och hjärntvätten kommer senare. Och den blir inte bättre för att nån annan sekt mördar.
7. Diskutioner om Politik och Religon är inte tilllåtet. Denna regel är satt på undantag under en prövoperiod. Sköt det snyggt och den kanske försvinner permanent.
xeizo skrev:Ja, det är antagligen behagligt att vara så viss över hur allting ligger till som många troende är.
[...]bara en allmän glädje över livets och alltings fantastiskhet trots allt ont som också finns
Vee-Eight skrev:Hur man kom in på det ämnet är heller inte ämnet för tråden. Så läs första inlägget om det är svårt.
Användare som besöker denna kategori: Mats och 20 gäster