Moderator: Redaktörer
Jag föreslår den lilla kvarterskrogen Mozarteum på Kungsgatan 82.
Spisa Hos Helena skrev:Krogerbjudandemeny: Meny om 3 rätter – 298 kr per person
Förrätt
Cognacsdoftande hummersoppa, serveras med kräftstjärtar och grillat bondbröd
Spisas Toast Skagen. Handskalade räkor i dill och pepparrotsmajonnäs, serveras på rostat bondbröd toppat med sikrom
Halstrad getost, serveras med rödbetssallad, rostade valnötter och honung
Varmrätt
Spisas klassiska ryggbiff. Hängmörad ryggbiff grillad på lavasten, serveras med spenat- & fänkålsallad pommes frites och chilibearnaise
Grillad laxfilé, serveras med Karljohansvamp- och Västerbottenrisotto. Serveras med smörsås på rödvin
Grillat scampispett, serveras med Karljohansvamp- och Västerbottenrisotto och wokade grönsaker
Dessert
Vit choklad-pannacotta toppad med blåbärskompott
Spisas Tiramisu
Komorok skrev:Verkar super, men jag måste avboka mig.
Alexi skrev:IÖ skriv dina synpunkter här så tar vi upp dem i morgon.
Det är ingen annan som klagat på mitt föreslagna datum. Att vi skulle ha ett administrativt möte tog vi upp i denna tråd redan innan hifimässan. Jag gav bara ett förslag till datum för tio dagar sedan. Ingen annan har kommit med något annat förslag. Men vi tar det till diskussion på mötet.IngOehman skrev:Alexi skrev:IÖ skriv dina synpunkter här så tar vi upp dem i morgon.
Ok. Jag föreslår att man utlyser administrativa möten mer än 10 dagar i förväg.
Och kanske även gör det i form av en diskussion snarare än att en person bara bestämmer.
Tror rätt så många ofta har ett par veckor framåt rätt så färdigbokade. Har man mera framförhållning än 1,5 vecka så kan man anpassa sina bokningar efter det administrativa mötet, och vara med på det. Det känns bra om medlemmarna har den möjligheten.
Vh, iö
Vi har sju medlemmar som vad jag noterat under sex år aldrig batlat. De flesta av dem tror jag aldrig ens varit med?2-ch skrev:Jag kan inte närvara.
Men ger min synpunkt här.
Jag ser ingen större anledning att ändra regeln om 25 medlemmar.
Det räcker med att ta bort de som inte visar något intresse.
Dessa platser kan fyllas på med nya aktiva medlemmar som vill vara med och leka.
Finns det verkligen någon vinst i att sätta medlemsantalet till 40 eller 60 platser?
Passivitet/ointresse borde vara tillräckligt för att falla ur listan.
Det går ju alltid att söka in på nytt när intresset vaknat till.
Alexi skrev:Vi har sju medlemmar som vad jag noterat under sex år aldrig batlat. De flesta av dem tror jag aldrig ens varit med?
MagnusÖstberg skrev:Jobb kom i vägen
Jobb kom i vägen
oa51 skrev:Magnus skrev:Jobb kom i vägen
Synd, du missade en riktigt god middag i trevligt sällskap. Alexi uppdaterar tråden med vad som bestämdes på mötet.
Alexi skrev:Radikala stadgaändringar.![]()
Jäklar den missade vi, vi får ta den på nästa möte!2-ch skrev:Alexi skrev:Radikala stadgaändringar.![]()
Låter spännande![]()
Är regeln om adekvata kabellyftare äntligen införd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster