Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Vissa har lyckats med att rikta spindlar hjälpligt(sök). Nya kanter finns för rimlig peng via Carlssonplanets forum.
Rengör, slipa, sprayspackla, slipa, spraymåla lådorna.
Mvh
Filip
VladDrac skrev:Spindlarna kan du nog få i rätt riktning med hjälp av en dammsugare. (Så länge det gäller dom som flyttat in i lådan alltså)
jansch skrev:Kör diskanterna med sinuston, långsamt svep sådär 10sekunder mellan 1,5kHz och ca 8kHz, och LYSSNA. Låter dom lika är dom OK.
Högst ovanligt att dom blir "högohmiga" som en bas kan bli. Det beror på att basens anslutningsstrumpa kan vara dålig. En diskant har inte någon sådan "strumpa". Alltså, antingen är spolen inklusive anslutning hel eller trasig (oändlig resistans). Diskanterna skulle ju i sig kunna ha kortslutning mellan några lindningsvarv men det har jag aldrig sett på några MT20HFC.
Om du har ett avbrott som "glappar" visar det sig med sinustonen.
Om basarnas spindlar är buckliga är som sannolikt skrot. försök att få tag i några gamla original som är omkantade, borde inte kosta mer än 400:-/st.
Att dom inte centrerar när skumgummikanten är kass är inga problem. Hur väl du än försöker trycka och känna kommer det skrapa. Alltså det går inte att konstatera innan ny kant är på.
Förslag för ommålning:
Har du ingen lackutrustning föreslår jag att du ROLLAR lådorna med lätt utspädd färg, max 30 glans. Dock, spackla och slipa så underlaget är PERFEKT först. Bäst är att spackla med typ Plastic Padding (Biltema har billig), då kommer även hörnen att hålla i längden.
audioslave skrev:En sista fråga, är det helgerån att lacka/måla dessa svarta när dom är vita original?
Ragnwald skrev:Det kallas patina. På med lite kurbits bara.
DanNorman skrev:Vad gör vattnet + t-spriten med spidern?
Gert skrev:Jag kommer att, efter slipning, spackling och målning att limma på vita hörnlister utanpå alla hörnen. Det är ju avgörande att det blir helt tätt
audioslave skrev:...
Någon som har MT20 diskanter över?
...
STDI skrev:audioslave skrev:...
Någon som har MT20 diskanter över?
...
Varför behöver du diskanter? Hur många? Har du fixat basar?
audioslave skrev:Vad jag har att kontrollera. Basarna mäter ok, ska skicka iväg dem till sthlm för omkantning, känner inte att jag vill göra det själv då jag inte gjort det innan.
Renobo skrev:audioslave skrev:Vad jag har att kontrollera. Basarna mäter ok, ska skicka iväg dem till sthlm för omkantning, känner inte att jag vill göra det själv då jag inte gjort det innan.
Bara så du vet. Det är väldigt enkelt. Har själv fixat 5 -6 par och det är ju bara att rensa o limma. Jag tar bort damkåpan o centrerar med papper.
Go Go Go!!
Krister
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster