Morello skrev:När ska du köpa SET-rörhäckar till lahäll?
Det vet jag inte.
Jag vet heller inte när jag kommer att köpa bil eller motorcykel nästa gång.
Skall man veta sådant?

Vh, iö
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:När ska du köpa SET-rörhäckar till lahäll?
DQ-20 skrev:Morello skrev:När ska du köpa SET-rörhäckar till lahäll?
Nu känner jag att jag vill hänga på här och komma med ett slags motfråga: När blir DIN rörhäck klar?![]()
Trevlig helg, kamouflagemålad älg,
/DQ-20
Harryup skrev:AndersP skrev:Ok, men jag hade hoppats minska bruset lika mycket som gain...
Tja, jag använder Audion 300B och 2A3 för att driva horn för att de är så brusfria.
Vad skall du driva?
/harryup
Morello skrev:Nej, det kan man itne veta, men man kan ju ha en plan.
"När mitt sparkonto passerar 230 000 SEK, så skall jag köpa en rörhäck" tex.
AndersP skrev:DQ-20 skrev:Morello skrev:När ska du köpa SET-rörhäckar till lahäll?
Nu känner jag att jag vill hänga på här och komma med ett slags motfråga: När blir DIN rörhäck klar?![]()
Trevlig helg, kamouflagemålad älg,
/DQ-20
Jamen du som brukar komma med så lärorika och läsvärda kommentarer. Din surhet har upprepats på flera ställen i det sista. Vad har hänt?
AndersP skrev:Harryup skrev:AndersP skrev:Ok, men jag hade hoppats minska bruset lika mycket som gain...
Tja, jag använder Audion 300B och 2A3 för att driva horn för att de är så brusfria.
Vad skall du driva?
/harryup
Diskanterna i Linkwitz Orion.
Henrik62 skrev:Ska eventuellt flytta till lite mindre, kommer dock behålla mina högtalare Respons Grand ifrån 2001. Kan Edison trioden driva Respons till hyggliga nivåer?
hifikg skrev:Är Erika Andersson släkt med Erik?
Finns Edison Triod Mk2 att köpa fortfarande?
hifikg skrev:Är Erika Andersson släkt med Erik?
ErikAndersson skrev:hifikg skrev:Är Erika Andersson släkt med Erik?
Tyvärr är Edison Triod MK2 slutsåld. Jag har dock lekt med tanken att tillverka en ny Edison Triod MK3 "dräparförstärkare" med 300B/2A3 rör. Jag tänkte då delvis använda mig av tekniken från "Storebror" Knispel förstärkaren. För att förstärkaren ska hamna i ett realistiskt pris, måste den tillverkas och säljas i hundratal det första året. Det fungerade bra med Audion på 1990 talet, men det är helt andra tider nu. Och jag vill på inga som helst villkor blanda in kina. No way, no way!! Så det slutar nog med en tanke
FBK skrev:Här finns en gammal pjäs. https://hifitorget.se/visa_annons.php/edison_110521.htm Edison one + Edison 30
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 27 gäster