Tja, när det gäller förstärkare och cd så verkar du ju klara dig ett tag...
Kablar är ju ett kärt trätoämne på detta forum. Det finns enligt mitt tycke mkt fina dyrkablar som jag gärna velat ha, men priset gör att det inte är möjligt. Tror många är i den sitsen. Just nu kör jag vanlig UTP cat5-kabel, dvs vanlig nätverkskabel för installation (en kardel per "tåt" sas). Enligt de fysikaliska teorierna så är det bra om man har ett antal mindre solida kablar med teflonisolering som sinsemellan är tvinnande för att minska påverkan av yttre och inre störkällor. Det må vara hur det vill med det; det låter bra hos mig iaf.

Dessa har jag flätat och kört enkla under olika perioder och vart nöjd. I framtiden skall det byggas en RC-länk till dem också.
Har inte testat, men tydligen skall EKK och EKKUA (elkabel) vara hyggliga som högtalarsnören.
Som signalkablar kör jag Dark Serpentine, som inte är mindre än ct100-kabel med nätstrumpa som Naqref (också admin på forumet) löder ihop på kammaren för en ganska vettig liten penning. De piskade enligt mina skumma referenser både NordOst Flatline och Biltemas rosa highend. Tror ett par stackars Ixos-snören fick lite pisk också i samma test... Värt att testa iaf, de är ganska snygga också.
Jag får återkomma med fler tips.