Moderator: Redaktörer
Beasten skrev:hfls-1 låter bra, men den låter inte mycket....sen om det räcker eller inte, det är ju en smaksak.....finns många byggsatser att välja mellan, svårt att ge råd till andra, men om man lyssnar på olika högtalare, i olika storlekar, sen kanske man kan hitta nån byggsats som verkar påminna om den man gillade kan man ju köpa den(men det är här är ju bara nåt jag tycker)
Beasten skrev:sant, men nog har jag hört stativare som spelar betydligt starkare än hfls-1....8st 15" är ju bra i basen...men det är ju inte bara bas man ska spela.....8st 15" som bas och 1st 5" mellan kanske inte passar ihop.......
Haakan_W skrev:Beasten skrev:sant, men nog har jag hört stativare som spelar betydligt starkare än hfls-1....8st 15" är ju bra i basen...men det är ju inte bara bas man ska spela.....8st 15" som bas och 1st 5" mellan kanske inte passar ihop.......
passar alldeles utmärkt....allt beror ju på vart delningen sker
tror mitt 7" mellanreg slår ca 5mm när det är maxutslag på mina 4st 8" för att ta ett ex
Haakan_W skrev:Beasten skrev:sant, men nog har jag hört stativare som spelar betydligt starkare än hfls-1....8st 15" är ju bra i basen...men det är ju inte bara bas man ska spela.....8st 15" som bas och 1st 5" mellan kanske inte passar ihop.......
tror mitt 7" mellanreg slår ca 5mm när det är maxutslag på mina 4st 8" för att ta ett ex
Morello skrev:Haakan_W skrev:Beasten skrev:sant, men nog har jag hört stativare som spelar betydligt starkare än hfls-1....8st 15" är ju bra i basen...men det är ju inte bara bas man ska spela.....8st 15" som bas och 1st 5" mellan kanske inte passar ihop.......
Som konstruktör av högtalarna ifråga kan jag garantera att membranförskjutningen i mellanregisret är långt mindre än 5 mm.
Haakan_W skrev:Morello skrev:Haakan_W skrev:Beasten skrev:sant, men nog har jag hört stativare som spelar betydligt starkare än hfls-1....8st 15" är ju bra i basen...men det är ju inte bara bas man ska spela.....8st 15" som bas och 1st 5" mellan kanske inte passar ihop.......
Som konstruktör av högtalarna ifråga kan jag garantera att membranförskjutningen i mellanregisret är långt mindre än 5 mm.
bra då torde min förklaring bli ännu mer uppenbar
Haakan_W skrev:kompromiss å kompromiss det handlar ju om prioriteringar
Användare som besöker denna kategori: Conny och 80 gäster