Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Infra Z.
vr6jos skrev:Tarzan skrev:Hur är det nu, går x y och z olika djupt eller är det bara olika begränsningar gällande spl?
10", 12" & 2x12"
Komorok skrev:Vad menar du med att rummet klarar djupare bas för att det är större?
Bamsefar skrev:Jag beskrev mitt system, det nuvarande infra-Y2 är finns i ett mer än dubbelt så stort rum och går noterbart lägre i frekvens, jämfört med mitt gamla rum som hade Infra-X6. Svårare än så är det inte.
TomKokk skrev:Bamsefar skrev:Jag beskrev mitt system, det nuvarande infra-Y2 är finns i ett mer än dubbelt så stort rum och går noterbart lägre i frekvens, jämfört med mitt gamla rum som hade Infra-X6. Svårare än så är det inte.
Låter ju nästintill helt orimligt!
Jag skulle tro det i samma rum givit mer med infra-X6
AndreasArvidsson skrev:TomKokk skrev:Bamsefar skrev:Jag beskrev mitt system, det nuvarande infra-Y2 är finns i ett mer än dubbelt så stort rum och går noterbart lägre i frekvens, jämfört med mitt gamla rum som hade Infra-X6. Svårare än så är det inte.
Låter ju nästintill helt orimligt!
Jag skulle tro det i samma rum givit mer med infra-X6
Vad är det som känns så orimligt?
InfraX-6 kan putta mer luft än infraY-2, men det påverkar inte hur djupt de går i frekvens givet att de matas med samma signal. Ett system som har större kapacitet kan man självklart lyfta mer elektronisk innan problem uppstår, men det finns en gräns där rummet inte "tillåter" mer. Så att han kan spela lägre frekvenser i ett annat rum är inte alls så konstigt.
Be mig bara inte nu att beskriva dessa gränser i något samband för det kan jag inte ^^
TomKokk skrev:Tänkte inte inte riktigt klart innan jag skrev, som vanligt. Du gjorde det än mer öppenbart nu!
Ska försöka tänka ytterligare lite extra innan jag klämmer iväg mina inlägg!
AndreasArvidsson skrev:TomKokk skrev:Tänkte inte inte riktigt klart innan jag skrev, som vanligt. Du gjorde det än mer öppenbart nu!
Ska försöka tänka ytterligare lite extra innan jag klämmer iväg mina inlägg!
Att tänka till lite extra är sällan en dum idé, men du behöver absolut inte ändra dig för min skull!
TomKokk skrev:Ingvar och alla andra som känner mig vet hur impulsiv och plump jag kan vara.
Men har hjärtat på rätta stället. Och det är starkt att kunna inse sina egna brister och misstag.
Så jag bör vara jävligt stark vid detta laget!![]()
Glömde jag nämna att jag även är ödmjuk?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster