Intervju med Steven Wilson (2015-03-02)

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Intervju med Steven Wilson (2015-03-02)

Inläggav Almen » 2015-03-06 15:11

Pushing the aural envelope with high-res audio evangelist Steven Wilson

Om 96 kHz/24 bitar:
I don’t think there’s a massive difference between 48/24 and 96/24, OK? I’m not one of those guys who’s going to pour scorn on anyone who listens to CDs. I like listening to CDs. I think they still sound great — when they’re mastered well.
---
There’s no reason not to be recording everything at 96/24. We now have the media to be able to download at 96/24, and we can release things on Blu-ray and DVD and keep all that resolution.

Om mastring:
I know we’ve talked about this before, but I think it’s worth saying again that all of this high-resolution stuff is pointless if the mastering sucks. Bad mastering is more of a problem than things being released at CD resolution, or even MP3s. What’s nice about this move to 96/24 is the amount of things that are coming out in flat transfers — no compression, and no mastering engineers fucking up the sound. That is a very, very good development in the history of music.

The simple answer is I don’t have any of my work mastered. It goes straight from my mixes — flat transfers onto the disc.
---
Why would you need this mastered? You’ve approved the masters and you think the mixes sound great, so why would you not just release them as they are?

Och så en hel del om nya skivan och om kommande släppet av Yes Fragile i surround.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
KentLindqvist
fd Korksniff

Re: Intervju med Steven Wilson (2015-03-02)

Inläggav KentLindqvist » 2015-03-07 00:12

Det var tamejfan det finaste jag hört sen jag konfirmerades!
HIFI är det nya varg.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-03-07 00:39

Hmm, Almen, vet du vilka CD som Steven har gett ut? Verkar spännande. Finns det någon lista eller förteckning?

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2015-03-07 01:56

Absolutely. Absolutely right. One thing that shouldn’t be understated is that there is a psychological aspect to this. If you know you are listening to high-resolution files, there’s something quite comforting about it, you know? That’s also important. There’s information in those tracks that’s missing when you listen to a CD. Whether you can hear it or not, it is quite comforting to know that it is there.

I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Cortado
Redaktör

Inläggav Cortado » 2015-03-07 10:09

Det där var en frisk fläkt, skönt att höra. Jag förstår inte hur band/artister oroar sig om petitesser när man ändå komprimerar materialet till <10dB crest.

Nattlorden:
Om det är den Steven Wilson jag tror så är det denna herre: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Wilson

Jag har sett folk som normalt inte lyssnar på sådan musik hylla hans "The Raven That Refused to Sing"-platta, vad det nu säger. :)

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2015-03-07 20:52

petersteindl skrev:Hmm, Almen, vet du vilka CD som Steven har gett ut? Verkar spännande. Finns det någon lista eller förteckning?

Mvh
Peter

Här är hans sida på rateyourmusic:

https://rateyourmusic.com/artist/steven_wilson
Där finns även direktlänkar till hans olika band / projekt. Själv gillar jag Porcupine Tree och No-Man :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-03-07 21:21

Tack till både Cortado och jogge :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Återgå till Musikstugan