skämt åsido så går det med lite pyssel att få akustikfix ganska osynligt. även om man råkar förlora en dm av någon vägg. dock så kostar det mer än att bara kasta upp madrasser på väggarna men man ska inte säga att det inte går att få snyggt.
Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Hifikg, det är bättre att du gör något än inget.
Johan_Lindroos skrev:I ditt fall: JA!
..även fast jag inte varit i ditt lyssningsrum. Det räcker att ha sett det på bild.
hifikg skrev:Johan_Lindroos skrev:I ditt fall: JA!
..även fast jag inte varit i ditt lyssningsrum. Det räcker att ha sett det på bild.
Där ser man... Men tänk om jag plötsligt inte sitter nöjd längre? Ska jag diffusera eller absorbera? Både och? Finns det något enkelt man kan prova för att se om det händer "något"? Heltäckande funkar inte utan speciallösningar så att jag kan rulla bort en stor bit emellanåt, så det är inte något jätteenkelt, fast lite sugen e jag, mysfaktor typ. Men frågan är om den skulle sätta fart på min gamla astma. Hå hå ja ja
Johan_Lindroos skrev:hifikg skrev:Johan_Lindroos skrev:I ditt fall: JA!
Där ser man... Men tänk om jag plötsligt inte sitter nöjd längre? Ska jag diffusera eller absorbera? Både och? Finns det något enkelt man kan prova för att se om det händer "något"? Heltäckande funkar inte utan speciallösningar så att jag kan rulla bort en stor bit emellanåt, så det är inte något jätteenkelt, fast lite sugen e jag, mysfaktor typ. Men frågan är om den skulle sätta fart på min gamla astma. Hå hå ja ja
Jag tycker att du kan börja med vanliga möbler.
Johan_Lindroos skrev:hifikg skrev:Johan_Lindroos skrev:I ditt fall: JA!
Jag tycker att du kan börja med vanliga möbler.
PerStromgren skrev:Jag är emot akustikfix, mest för att jag är stönig. Jag gillar ett rum utan teve, men med böcker och fåtöljer. I det ställer jag in högtalare, de får tamejtusan fixa! Quad låter helt OK. Jag skulle inte stå ut med full behandling, såsom den framställs här.
PerStromgren skrev:Jag är emot akustikfix, mest för att jag är stönig. Jag gillar ett rum utan teve, men med böcker och fåtöljer. I det ställer jag in högtalare, de får tamejtusan fixa! Quad låter helt OK. Jag skulle inte stå ut med full behandling, såsom den framställs här.
Aerob skrev:Böckernas primära funktion för Per är nog inte akustikfix så jag tycker nog han kan få behålla dom.
Komorok skrev:Vissa är nöjda med sunkljud och akustikreglerar inte. Andra vill ha bra ljud och akustikreglerar följaktligen
Bill50x skrev:Komorok skrev:Vissa är nöjda med sunkljud och akustikreglerar inte. Andra vill ha bra ljud och akustikreglerar följaktligen
Man kan ju råka ut för "ofrivillig" akustikreglering också. Ett (över-)möblerat rum med mycket gardiner och mattor samt massor med bokhyllor och skåp är ju oftast en alldeles utmärkt ljudmiljö.
Så bra ljud kan man få utan att *censur*
/ B
Strmbrg skrev:Hur ser rummet ut ijenklien, KG?

Strmbrg skrev:Jag kör på myten att heldipoler inte ställer så stora krav på akustikfix.
Eller så är det ingen myt.
Kanske är det bara ett rent feltänk?
Hursomhelst så har jag blivit av med alla distraherande resonanser genom att byta högtalare istället för att stångas vidare med det krångel jag satt fast i tidigare.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 18 gäster