Det finns olika skolor om internt kablage, men själv brukar jag välja samma som tänkt högtalarkabel. Om du vill sova gott på natten kan du ju tvinna 2x0,75 till varje pol.
Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Du får nog ha två st om det skall låta något....
Det finns olika skolor om internt kablage, men själv brukar jag välja samma som tänkt högtalarkabel. Om du vill sova gott på natten kan du ju tvinna 2x0,75 till varje pol.
PickePock skrev:Nu kanske jag har gjort bort mig och får göra om....![]()
Håller på att dra kablaget från terminalen till elementet med en enkadellig0,75.
Detta kanske är för tunnt? Vad tycker ni?
Komorok skrev:PickePock skrev:Nu kanske jag har gjort bort mig och får göra om....![]()
Håller på att dra kablaget från terminalen till elementet med en enkadellig0,75.
Detta kanske är för tunnt? Vad tycker ni?
Det beror på hur lång den blir och vilken impedans högtalaren är på. Effekten är inte något större problem om impedansen är tagen hänsyn till.
PickePock skrev:HehNja, låta kommer det nog göra
Kalejdokom skrev:PickePock skrev:HehNja, låta kommer det nog göra
Jag skojade bara lite eftersom du skrev: "en enkadellig 0,75". Det lär ju behövas två för att det skall funka...
AndreasArvidsson skrev:Ser bra ut
Vad är poängen med upphöjningen på terminalen? Är det för att terminalens insida inte skall röra dämpningen? Vad gör det undrar jag?
Själv så gjorde jag tvärt om
[ Bild ]
PickePock skrev:Ja precis som jag och du skriver. Inte in i mojetBara en detalj som sagt för feelgood...kanske.
Såklart inget viktigt.
Nattlorden skrev:Ser jättefint ut.
PickePock skrev:Inspelningen fortsätter och jobbar tillfälligt vidare med Jriver som klient.
Kommer satsa på http://sourceforge.net/projects/equaliz ... rce=navbar i slutet.
Detta för att jag kör olika programvara för musik och film och vill att alla slutliga inställningar skall vara oberoende av "Mediaspelare"
PickePock skrev:...
Bomellberg: Jo, just då var det dessa. Senaste boostar jag 20, 19, 18, 17, 16, 15 med 3db och 14 med 4db. Låter helt OK i mitt rum. Men det kommer säkert ändras vid senare mätningar
Tarzan skrev:PickePock skrev:...
Bomellberg: Jo, just då var det dessa. Senaste boostar jag 20, 19, 18, 17, 16, 15 med 3db och 14 med 4db. Låter helt OK i mitt rum. Men det kommer säkert ändras vid senare mätningar
Om du lagt in en förstärkning på alla frekvenser från 14 till 20 Hz alla med 3 dB och med q-värde 1 blir det kanska många db förstärkning.
Så här blev förstärkningen med + 3 dB q=1 @ 14 till 19 Hz. Du ska alltså inte se det som att du lägger +3 dB på frekvenserna 14 - 20 så att det blir en liten hylla med + 3 dB. Men det kanske du visste?
AndersP skrev:Dom där små plywoodbitarna du har att slå islagsmuttrarna i; Är det björkplywood och i så fall var fick du tag på den?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster