BORIS skrev:Edit: fö skiter jag i vilket men hyckleri är bara tröttsamt
Det där var däremot ett personangrepp.
Moderator: Redaktörer
BORIS skrev:Edit: fö skiter jag i vilket men hyckleri är bara tröttsamt
RogerJoensson skrev:Bills fråga "Jag tycker dom är ganska snygga, är jag en idiot då?". -Svarade jag inte svarade på förrän nu, eftersom det tillkom efter att jag lagt mitt inlägg.
Bill50x skrev:Jag föredrar dock att se det hela från den skämtsamma sidan, borde kanske slängt in en smiley i min fråga?
DQ-20 skrev:Hrrrmmm... Kan någon förklara för mig vad som är grejen med Naim?
/DQ-20
philipbtz skrev:.... Deras högtalare låter tyvärr mycket illa "även" med deras egna förstärkare..den skickar tidigt in fyrkantsvåg i högtalarna..mycket tidigt. Och då snackar vi väldigt dyra saker.
...
Bill50x skrev:"The NAP S1 mono power amplifiers are each rated at a massive 746 watts (one horse power) into 8 ohms, 1450 watts into 4 ohms and over 9000 watts burst power into 1 ohm."
[ Bild ]
Räcker effekten?
/ B
music4ever skrev:Bill50x skrev:"The NAP S1 mono power amplifiers are each rated at a massive 746 watts (one horse power) into 8 ohms, 1450 watts into 4 ohms and over 9000 watts burst power into 1 ohm."
[ Bild ]
Räcker effekten?
/ B
Nej.
music4ever skrev:Bill50x skrev:"The NAP S1 mono power amplifiers are each rated at a massive 746 watts (one horse power) into 8 ohms, 1450 watts into 4 ohms and over 9000 watts burst power into 1 ohm."
[ Bild ]
Räcker effekten?
/ B
Nej.
Laila skrev:philipbtz skrev:.... Deras högtalare låter tyvärr mycket illa "även" med deras egna förstärkare..den skickar tidigt in fyrkantsvåg i högtalarna..mycket tidigt. Och då snackar vi väldigt dyra saker.
...
Förklara gärna det fetade för en som inte förstår . . . typ
Bill50x skrev:RogerJoensson skrev:Jag tycker designen är tramsig (typ idiot-magnet).
Hur tycker du att de skulle sett ut? Jag tycker dom är ganska snygga, är jag en idiot då?
Komorok skrev:Räcker för vad och för vem? Och med vilka högtalare?
För mig själv: Nej.
philipbtz skrev:Laila skrev:philipbtz skrev:.... Deras högtalare låter tyvärr mycket illa "även" med deras egna förstärkare..den skickar tidigt in fyrkantsvåg i högtalarna..mycket tidigt. Och då snackar vi väldigt dyra saker.
...
Förklara gärna det fetade för en som inte förstår . . . typ
Bara jag som försökte låta lite smartDet är väl så att när en förstärkare klipper så skickar den ut en fyrkantsvåg som man hör väldigt tydligt. När en förstärkare har slut på watt att ge så klipper den och följande händer:
https://www.youtube.com/watch?v=9PF32APSjrk
Kort sagt dina högtalare brinner upp. Så en för klen förstärkare skall man undvika.
ante_77 skrev:Fulsnygga är dom och tillräckligt bra.
ante_77 skrev:Dessutom slipper man se att grannen har en likadan om han bara är måttligt intresserad av ljud.
IngOehman skrev:PPS. Det ovanstående svaret är skrivit i en anda som renodlades till regel, sommaren 2014, i ett rullande kollektiv. Efter mina direktiv förvisso.
IngOehman skrev:Jag har hört det också, men då var det högtalarnas överstyrning som dominerade ljudupplevelsen fullständigt.
Det lät allt annat än hälsosamt, för högtalaren alltså.
Vh, iö
IngOehman skrev:ante_77 skrev:Fulsnygga är dom och tillräckligt bra.
Ja, för många är det säkert så.ante_77 skrev:Dessutom slipper man se att grannen har en likadan om han bara är måttligt intresserad av ljud.
Hmmm... säger du alltså att jag borde lida av att/om folk med bara måttligt intresse av ljud har samma Denon-hemmabioreceiver som jag?![]()
Attan.Måste jag sälja den nu?
Vh, iö
- - - - -
PS. Ni får ursäkta mig, men jag har inte riktigt bra pejl på de där komplicerade kraven som måste uppfyllas för att ungå prestigeförlust.![]()
Jag är så körd att jag gillar apparater baserat på om de gör det jag vill att de skall göra, och jag förstår inte vilket nedköp den representerar om någon som är "fel person", har samma apparat. Men jag kanske kan lära mig. Hur börjar man bäst sin färd mot insupandet av sådana sociologiska kunskaper/färdigheter?![]()
PPS. Det ovanstående svaret är skrivit i en anda som renodlades till regel, sommaren 2014, i ett rullande kollektiv. Efter mina direktiv förvisso.
ante_77 skrev:Helst ska det dessutom vara en limited edition eller något som inte kan köpas i butik.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster