Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:alltså det är lättare om du specifierar en summa...om pengarna inte spelar alls nån roll kan jag nog rekommendera :
r28 ca 42k
pz2 ca 44k (sub)
till r28 måste du ha sub också eftersom det blir väldans tunt annars
Beasten skrev:Haakan_W skrev:alltså det är lättare om du specifierar en summa...om pengarna inte spelar alls nån roll kan jag nog rekommendera :
r28 ca 42k
pz2 ca 44k (sub)
till r28 måste du ha sub också eftersom det blir väldans tunt annars
finns säkert dyrare högtalare än så man kan välja också.....
Haakan_W skrev:tja jag vet inte en enda högtalare som jag skulle känna mig nöjd med under 10k, då tänker jag mest på ljudtryckskapaciteten... fast som sagt allt är ju beroende på användningsområde pip för 4lappar fungerar utmärkt om man inte spelar så starkt
djberndt skrev:min fråga, eller mitt påstående var alltså att det borde finnas subbor att komplettera piP med som ligger under 44k..
Haakan_W skrev:vet inte riktigt om jag kan hålla med dig... eller jag vet inte riktigt vad du menar med dyrt iofs en 1090 har jag svårt å se att det kan bli mycket bättre å den tycker jag är prisvärd för sina 24k den kostar
just nu spelar jag på en rotel 991 som inte alls kostar många slantar å det skiljer inte mycket i prestanda upp till 1090 (mer effekt å lite lägre dist )
1st 991a räcker väldigt långt...dom stora problemen har högtalarna...dom distar säkert 1000ggr mer än vad förstärkaren gör...speciellt i basen...dvs det krävs lång linjärslagläng och konyta för att prestera bra bas vid lite högre ljudtryck å sånt kostar ofta mycket mer än 10000:- (iaf om vi pratar om färdiga köpeshögtalare) annars funkar pi60 bra för just över 10000:- men som sagt jag har gärna lite mer headroom i basen än vad man kan få för dom pengarna.
djberndt skrev:hur skulle man förresten bära sig åt för att få till en centerhögtalare i piP-stuk? finns det fördiga sådana lösningar, eller är det en annan tråd?
djberndt skrev:hur skulle man förresten bära sig åt för att få till en centerhögtalare i piP-stuk? finns det fördiga sådana lösningar, eller är det en annan tråd?
djberndt skrev:vad menas med avrullad? att högtalaren bara spelar bas och mellanreg?
Beasten skrev:Haakan_W skrev:vet inte riktigt om jag kan hålla med dig... eller jag vet inte riktigt vad du menar med dyrt iofs en 1090 har jag svårt å se att det kan bli mycket bättre å den tycker jag är prisvärd för sina 24k den kostar
just nu spelar jag på en rotel 991 som inte alls kostar många slantar å det skiljer inte mycket i prestanda upp till 1090 (mer effekt å lite lägre dist )
1st 991a räcker väldigt långt...dom stora problemen har högtalarna...dom distar säkert 1000ggr mer än vad förstärkaren gör...speciellt i basen...dvs det krävs lång linjärslagläng och konyta för att prestera bra bas vid lite högre ljudtryck å sånt kostar ofta mycket mer än 10000:- (iaf om vi pratar om färdiga köpeshögtalare) annars funkar pi60 bra för just över 10000:- men som sagt jag har gärna lite mer headroom i basen än vad man kan få för dom pengarna.
då undrar jag bara varför du inte äger en 1090 om den nu är så prisvärd.....(dom flesta tycker nog att 10000:- är dyrt för hela anläggningen, jag tycker nog man kan kosta på lite mer)