Moderator: Redaktörer
Vinylcalle skrev:Vi har sålt runt ett dussin 2M Black och inte haft något problem med någon, tror inte vi haft problem med någon 2M pickup alls ...
MvH Carl
Micke23 skrev:Fast leverantören i Österrike skickade ju en ny produkt vid bägge reklamationerna, så de har väl skött sig utmärkt?
paa skrev:Vinylcalle skrev:Vi har sålt runt ett dussin 2M Black och inte haft något problem med någon, tror inte vi haft problem med någon 2M pickup alls ...
MvH Carl
Hur många av dessa tror du dragit loss kablarna från anslutningen på pickupen igen?
Jansson skrev:Ärligt talat.
Min magkänsla för den här tråden känns inte bra.
Vinylcalle skrev:Jansson skrev:Ärligt talat.
?
Jansson skrev:Vinylcalle skrev:Jansson skrev:Ärligt talat.
?
Ok Sherlock.
Trådskaparens första inlägg på detta forum börjar med en tråd om dålig byggkvalitet, bluff och lögner om en produkt som vi inte har en aning om hur han har hanterat men har en massa påståenden om.
Personligen har jag mycket svårt för beteenden där man använder publika medier för påståenden som gör det svårt för den som är utpekad att förklara eller försvara sig.
Det fastnar oavsett om det är sant eller falskt.
pelleab skrev:Några kommentarer till ovanstående trådkommenterare.
Jag har publicerat denna lilla historia i fler forum än detta och sammanlagt är vi nu fem stycken Ortofon 2M Black/Bronze innehavare som drabbats av samma sort fel dvs att kontaktstiften/pinnarna inte sitter kvar utan följer med ut när kabeln lossas. Med tanke på hur många det är som läst denna lilla historia i dessa forum och hur många av dessa som faktiskt äger en dylik PU så verkar det inte alls vara ett marginaliserat fel.
När jag själv letar efter info på nätet om hifiprodukter så kommer allt som oftast trådar i forum upp. Med denna historia vill jag offentliggöra det som hänt mig så att människor har en rimlig chans att göra vettiga beslut. Vi har tillräckligt med reklam i olika former som dränker balansen. Lite moteld då och då skadar inte. Att bara vara tyst hjälper ingen.
Ortofon i Danmark har av allt att döma ingen kännedom om detta. I det senaste mailet jag fick från Ortofon Österrike hotade man nämligen att skicka vidare PU-huset till Danmark för undersökning om jag inte accepterade deras bud dvs att detta inte är ett garantiärende utan ett goodwillärende. Jag har dessutom fått klart för mig varför de valt att göra så. Skulle man klassa detta som ett garantiärende så skulle garantin på den nya/reparerade produkten förlängas vilket den inte gör om det är ett goodwillärende. I o m att garantin går ut i maj så slipper man mig efter det skulle något hända igen. Personligen så tycker jag att det spär på den känsla jag haft från början att jag bara är en jobbig kund som pajat grejerna själv och att det absolut inte kan vara deras fel på något sätt.
//Per
Harryup skrev:Jag är tveksam till att garantitiden verkligen förlängs vid ett utbyte. Det har i vart fall inte varit så enligt svensk lag tidigare. Och vanlig garanti vid reparation är bara 3 månader.
Mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster