Tarzan skrev:Jag hade samma problem. Är det windows eller osx? Med min mac hittar jag den inte alls och med min htpc med windows 7 får jag vicka lite på sladden tills datorn hittar den. Det verkar som om minidspn är korkat gjord eller att usb-uttaget på kortet är dåligt lött när jag läste lite på minidsps egna forum för det är många som har problem med det. Att stänga av windowsbrandväggen är också en rekommenderad metod om man inte kan synka. Fråga mig inte varför haha
Edit: så bra att det löste sig.
Det är windows. Fungerade helt perfekt, tills jag kom på vad jag glömt för att få fullregister. Såklart

.
Windowsbrandväggen är av, kör bara routerns.
Vicka på sladden, vid mindsp-uttaget? Får prova det nästan gång.
Tack för feedback Tarzan!

Det första som slår mig är att mindspn, med det här pluginet i alla fall, brusar märkbart mindre än min Dspeaker antimode 2.0. Skulle säga i alla fall hälften och helt ohörbart från lyssningsplats. Möjligtvis att det hörs cirka 30 cm från högtalarelementen. Det är positivt.
Jag petade in subjektiva PEQ-inställningar baserat från subjektiva uppskattningar från antimodens korrigeringar. Jag körde exakt samma i både vänster och höger kanal:

Det här kan vara helt fel värden, det torde väl också vara olika för höger respektive vänster kanal egentligen? Men jag gjorde såhär bara för att göra det enkelt för mig initialt. När jag spelar de låtar som jag brukar ha problem med, så låter det i alla fall bra och "boomigheten" är mycket mindre. Det är möjligt att jag sänkt för mycket eller för lite, men jag får nästan mäta för att ta reda på det. Och då får jag investera i mic och REW först.
Nu blir det att utvärdera om mindspn låter bättre än antimoden, och såpass bra att den kan ingå i min signalkedja. Och om mindspn klarar att styra ut slutsteget till de nivåer som jag vill kunna spela på, utan att klippa.
Om nu den obalanserade mindspn skulle klippa, finns det då några alternativ som skulle kunna fungera istället av minidsp-versionerna/plug-insen?