Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:Gissar att du syftar på mina piP......
Wolfie skrev:Jo det elementet är ju med o lirar uppåt en 6-7 kHz om jag minns rätt.
AndreasArvidsson skrev:Wolfie skrev:Jo det elementet är ju med o lirar uppåt en 6-7 kHz om jag minns rätt.
Så länge man inte har ett brickwall filter så spelar tekniskt sett alla element hur högt och lågt som helst tills man definierar en gräns där nivån sjunkt för mycket för att räknas. Spelar elementen 1oktav från delningen? 2oktaver? 3oktaver? osv. Någonstans får man ju dra en gräns för vad som är spelar och inte.
Annars så delas väl elementet vid 3Khz eller så.
Johan_Lindroos skrev:Jag brukar ofta kalla dammskyddet för mittplupp, men jag vet inte varför.![]()
Är det fler än jag som brukar säga mittplupp?
Stranne skrev:Bumpar denna tråd...
Idag har min frus brorson lyckats trycka in dustcapen på boomersarna på båda mina i16s. Tack för den.
Vi skiter i alla hur, om och men (jag är redan tillräckligt irriteras) och koncentrerar oss på hur få ut...
Den ena lyckades jag få ut mha "hushållsrulle mot mun och sug", men den andra ger sig inte. Jag har petat försiktigt med fingrarna, och tom provat med dammsugaren på lägsta effekt utan framgång.
Vad gör jag? Jag har ingen lust att köpa ett par nya för 2x8850:- (B88z eftersom B88s är utgånget enligt min prislista från 2016-0).
Har nu andra husmorstips på hur man fixar sånt? Eller är det bara till att fortsätta peta och suga?
Aaaaaahhhhhhrrrrrrrggggggggg
roggaro skrev:har alltid undrat varför det heter dammskydd? när det nu är så himla kritiskt att den bör vara domeformad... har den alls någon reell påverkan på ljudet eller är den bara till för just vad den kallas
EDIT: finns iofs också inverterade sådana
Conny skrev:Jag använde sugrör på mina pip.
Den lite större typen, liknande de man får på de stora hamburgerkedjorna. Började med en, men fick lägga till flera innan det funkade. Använde dammsugare.
/Conny
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster